Hermotorisatie

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor Amersfow » 21 Aug 2023, 16:50

Mijn boten hebben dit jaar alweer honderden uren gevaren zonder 1x een verstopt wierfilter. Dus waterplanten zijn imho geen reden om weer terug te vallen op een herrie en hete uitlaat.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor benE » 21 Aug 2023, 18:04

Wolf1 schreef:[color=#0040FF]
Die verplaatsing is mijn grootste probleem, denk b.v. eens aan de uitlaat, vroeger met een rubberslang was dat geen probleem, maar vanwege de waterplanten willen we dat niet meer .
Op je gezondheid. Gr. Wolf1
[/color]



Dit is nieuw voor mij.
Onze nieuwe schepen worden nog gewoon met rubber slang gebouwd.
En dat zijn niet de minste merken.(linssen,Fairline,Jeanneau)
benE
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 29 Jan 2012, 17:42
ligplaats:
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor bas » 21 Aug 2023, 19:34

Dus waterplanten zijn imho geen reden om weer terug te vallen op een herrie en hete uitlaat.

Als herrie het argument is dan deugt de installatie niet. En dat is in de pleziervaart gelijk de grote bottleneck om het anders te doen: waar laat je een fatsoenlijke demper? Als dat geen issue is dan blijven er weinig redenen over om voor een nat systeem te kiezen m.i.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor Wolf1 » 22 Aug 2023, 10:45

Amersfow schreef:Mijn boten hebben dit jaar alweer honderden uren gevaren zonder 1x een verstopt wierfilter. Dus waterplanten zijn imho geen reden om weer terug te vallen op een herrie en hete uitlaat.

Heet dat nu, struisvogel politiek ? Wat ik niet wil zien, is er niet !
Wat dacht je van al die mensen die teleurgesteld zijn teruggekomen, van een ver van tevoren, naar uitgekeken rondje Moezel !
Het verhaal van het schoner water het daarmee onstane licht op de bodem en de door ons jaren achtergelaten voedig is ook allemaal langs je heen gegaan, En nu ga je het nog sterker vertellen de hieruit onstane planten gaan ook allemaal langs jouw heen ?
Denk toch echt dat je, jezelf iets wijs probeert te maken, maar al die natte pijpen die ik tegen kom, denken er echt heel anders over !
En die herrie uitlaat, met je warmte probleem is een gebrek aan jou kennis, een druklager zal je ook wel niet nodig vinden !
Kom geen bootje bij je huren, je zal daar een hele winter naar uitgezien hebben, en dan lig je in de middel of nowhere, om een sleepje te bedelen,
En dan kom jij vertellen dat je er niks aan kunt doen ! Lariekoek.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor Wolf1 » 22 Aug 2023, 10:52

benE schreef:Dit is nieuw voor mij.
Onze nieuwe schepen worden nog gewoon met rubber slang gebouwd.
En dat zijn niet de minste merken.(linssen,Fairline,Jeanneau)

Veranderingen nemen tijd, bij de èèn iets meer dan bij de ander !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor Amersfow » 22 Aug 2023, 18:43

Ga lekker je gang ouwe brombeer, ik wil je niet eens hebben als klant :D
Hoewel ik me voor kan stellen dat je ipv jouw overdesigned badkuip ook wel eens op een echt schip zou willen varen :D
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor kajoe » 22 Aug 2023, 20:18

o o wat was ik blij dat ik een gesloten systeem had heel veel bootjes geien op de Franse kanalen waarvan iemand het water in moest om de rotzooi voor de inlaten weg te halen .
ook van die gasten die onverwacht stopten omdat hun wierbak verstopt was of in iedere sluis even de masch kamer in doken om de zaak schoon te maken
helaas heb ik dat vroeger bij mijn luxe motor ook veel bij de hand gehad geregeld wierbak verstopt gelukkig hadden we er twee bb/sb en een inlaat onder het vlak en een net boven de kimmen .
en ja niet zo een herrie uitlaat gewoon 2 dempers .had ik vroeger ook een direct na de motor een direct boven dek en daar boven een silenzer zoemend geluid ook als je volaan draaide .
voor mij geen watergekoeld uitlaat .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor Amersfow » 22 Aug 2023, 20:48

Ik heb andere ervaringen. Koele uitlaat, geen herrie, geen uitlaatgassen in de kuip bij wind achter varen, geen rottende delen, geen gedoe met enorm uitzettende koelvloeistof en slechte koeling, beste prijs kwaliteit verhouding. Simpel en doeltreffend. (Heb ook een paar boten met droge uitlaat gehad, ken ze allebei).
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor bas » 22 Aug 2023, 21:36

. (Heb ook een paar boten met droge uitlaat gehad, ken ze allebei).

Daar heb ik zo mijn twijfels over eerlijk gezegd. Beide systemen hebben voors en tegens maar als ik de lijst met argumenten zo zie heb je enkel ervaring met beroerd aangelegde droge systemen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Hermotorisatie

Berichtdoor Amersfow » 23 Aug 2023, 06:53

Klopt. Toen ik voor 1 met brakke Mercedes en met droge uitlaat een nieuwe Mitsubishi liet plaatsen geen moment getwijfeld er een natte uitlaat van te laten maken. Wat een verademing. 1 doorvoer voor aanzuig, rubberen slang en waterkering toegevoegd en al die stalen zooi weghalen. Maar als je het van goud laat maken is een goed droog systeem wellicht beter, zeker wat betreft robuustheid in waterplanten water en winter, maar ik heb dat nog niet meegemaakt. Waterplant problemen worden door de oude brombeer schromelijk overdreven. Blijf binnen de vaargeulen en daar is het prima varen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten