Ik heb een nieuwe motor gekocht voor mijn boot.
Een CM 4.42,met een Twin Disc TCM 60P keerkoppeling.
Achter de oude Indenor zit een Hürth HBW 20R.
Men zegt dat bij een Hürth/ZF dan een stuwdruklager overbodig is,.(zit trouwens ook niet in de boot)
Heeft de TCM 60 P ook een ingebouwde stuwdruklager ( ik ken de kk niet) .
Wat is wijsheid , mijn Hürth laten reviseren ,en die erachter ,of een andere oplossing.
Uit eerdere postings van HvV lees ik dat beide merken nogal met een klap inschakelen.
De Hürth doet dat wel namelijk.
Ik was sowieso van plan er een Centaflex achter te maken.
Wat voor demperplaat er in zit ,weet ik niet , kan eentje met stalen veertjes zijn.
Nu prijst Dintra nogal de R&D demperplaat met kunststof vering aan.
Is het zinvol de standaard demperplaat te vervangen voor eentje van R&D?
Ik kan er nu fatsoenlijk bij namelijk, motor staat nog in de krat.