Wat is slim

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Wat is slim

Berichtdoor bas » 30 Jul 2023, 01:31

de vraag was kloppen de pk opgave van de peugeot indenors niet

Zelfs dat an sich is al een lastige vraag. Dan moet er ook een toerental bij waar dat vermogen bij gehaald kan worden. Wat ik zo even snel zag was dat 50 pk bij 3400 tpm ( even snel uit het hoofd, kan er naast zitten). Maar het zou inderdaad ook zo maar kunnen dat je op internet lijstjes tegenkomt van van 62pk bij 4500tpm, dat zal dan wss in de autoconfiguratie zijn geweest. En dan nog is het even puzzelen welke normering er gebruikt is om dat vermogen te bepalen, dat zat 50 jaar terug ook wat anders in elkaar dan vandaag de dag.

de vraag kwam na aanleiding van oude berichten op dit forum

Heb het verhaaltje even doorgelezen, heb daar hier en daar wel wat kanttekeningen bij, met name betreft verbruiken.
Zoals eerder aangegeven, er is geen boot gelijk en er is zo op een forum best lastig antwoord te geven op je vragen, dan heb je 'm.i. echt meer aan een ritje langs wat leveranciers die e.e.a. goed door kunnen rekenen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Wat is slim

Berichtdoor Kwokko » 30 Jul 2023, 10:59

peter68 schreef:Dat was mijn vraag niet. de vraag was kloppen de pk opgave van de peugeot indenors niet, en de vraag kwam na aanleiding van oude berichten op dit forum.

Dat was je graag ook niet.
Je vraag was :
peter68 schreef:Maar nu de vraag wat is slim zet ik er een nieuwe motor in of een gereviseerd ruil motor, offerte van binnen gekregen en is de helft van een nieuwe.

En het antwoord daarop is , als je het dat waard is,en je kunt de al gereviseerde onderdelen ,die je opnoemt ,overzetten , dan is dat de moeite wel waard.

En een DTN 62 heeft geen 62 pk ,maar 55 pk.
Maarrrrr,dat wordt ook nergens gesuggereerd.
Het getal 62 is een type aanduiding,en geen pk aanduiding.

En met de gegevens waar jij mee aan komt zetten, 4.90 ,heeft helemaal niks met pk's o.i.d. te maken.
Die cijfers geven aan,dat het een 4 cilinder motor is,dat een cilinderboring heeft van 90 mm.
Er is ook een 4.88 ,die heeft een cilinderinhoud van 1946 cc.
Er was zelfs een 4.85 .

En om even een antwoord te geven op de uitspraken van HvV.
Als er maar een "ster" opstaat ,of "vetus" ,Dan deugt het ineens wel.

Hetzelfde geld bij velen voor de naam Volvo Penta DTP-40 of een DTP-50 of een DTP-62.
Dat zijn dezelfde motoren als de DTN-ers , maar de naam is anders.
Maar als jij gevoelig bent voor dergelijke zaken ,moet je vooral doen ,wat sommige oude berichten je vertellen.
Maar een verschil van 5000 euro is ook een bak geld, daar kun je ook andere leuke dingen mee doen.
Maar als dat een "natte bussen motor" is ,zou ik hem laten staan ,en opteren voor een andere.

Maar dan blijft bij ons de vraag, in wat voor boot gaat of staat nu de motor?
En welke Peugeot Indenor staat er nu in. ( Type graag)

Is dit wat?
https://ab-marineservice.com/product/ve ... or-diesel/
Of deze?
https://ab-marineservice.com/product/ve ... dashboard/
Die hebben geen "natte bussen" die in rubbers staan.
Kwokko
 

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten