Indenor…Vetus?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Indenor…Vetus?

Berichtdoor Sagnes2 » 02 Mei 2023, 20:15

Goede dag,

Een korte inleiding :)

Enkele jaren geleden was ik in het bezit van een prachtige Volga M24 diesel stationwagon, bouwjaar eind 1976 dus origineel met een Indenor XDP4.90 erin. Helaas had ik na enige tijd te maken met een vastgelopen cilinder en had ik toen niet het geld om het deftig te repareren. De Volga is toen de deur uit gegaan.

Een tweede Belgische Volga is niet eenvoudig te vinden, auto’s met een Indenor erin gelukkig wel. Dus nu heb ik een Ford Granada staan. Origineel was het een 2.8 ghia, maar de toenmalige eigenaar heeft er een Indenor ingelepeld (de taxi modellen hadden destijds een Indenor). Echter, de motor die er bij mij in ligt komt naar mijn idee niet uit een auto. De gegoten en ingeslagen nummers op het blok komen niet overeen met die van Peugeot. Ergens heb ik eens gelezen dat als het nummer op de kop met een 3 begint het om een Indenor scheepsdiesel gaat.. Zelf heb ik het vermoeden dat het om een Vetus P gaat, aangezien het onderblok origineel geel lijkt, maar om welk type/uitvoering weet ik niet. Ik heb Vetus al gemaild, maar omdat het blok momenteel in een auto ligt en niet in een boot willen ze me niet verder helpen :)

Op het blok staat 1 nummer gegoten, in de kop staan er twee nummers ingeslagen..

Dus, wie wil me helpen identificeren?

Het kan zijn dat het een samengesteld geheel is.. ik denk dan aan blok, kop, deksel, pomp, ..

Alvast bedankt om mee te speuren :)

Met vriendelijke groet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sagnes2
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 Mei 2023, 19:38
ligplaats:
info:

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten