kajoe schreef:nu varen we dan met een sole 62 mini we lopen harder dan met die 90 gebruiken een grote sloot minder gasolie en in die 4 jaar nog niet meer dan een ik denk een kwart liter smeerolie of minder .
en heen druppel olie op het vlak ,het mooie was dat er niets gedaan hoefde aan schroef.
whalertje40 schreef:Daar is de prijs niet naar van de boot en de verkoper blijft beweren dat de motor prima in orde is.
......... wat ik wel heel jammer vind want voor de rest is het een schitterende boot.
Kwokko schreef:Maar doe hem dan een voorstel , dat je bij een 2de bezoek (als je dat nog overweegt) ,je iemand meeneemt die motorkennis heeft.
En of hij accoord gaat met het oordeel van die persoon.
Honderd om één,doet hij dat niet.
Dan is het wel duidelijk toch?
Een hoop lawaai trouwens ,kan ook nog komen van de combi motor-keerkoppeling.
Hoe is het schakelgedrag naar vooruit en achteruit?
Met een ferme klap?
ErikHa schreef:Snap niet wat er moeilijk is; Of je koopt de boot, of je koopt 'm niet. In het eerste geval houd je rekening met vervangingskosten voor een nieuwe of revisiemotor. Is de totaalprijs dan nog steeds zo mooi?
Gr.
Erik
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten