door Wolf1 » 06 Sep 2022, 23:24
Mijnheer Oeverloos, een 6 tot 10 micron zijn brokstukken van 0,006 tot 0,01 millimeter !
En dat is de waarde die alle conventionele brandstofpompbouwers als beschermingsfilter gebruiken.
2 van deze filters in serie is totale onzin.
Om voor het brandstofpomp beschermingsfilter een langere stand tijd te creëren, maken we gebruik van een voorfilter (30 micr.), om de grove verontreiniging voortijdig te verwijderen.
Ook uw beeld over bacteriologische vervuiling is lichtelijk overdreven, u doet het voorkomen als zijnde het een soort amarilpoeder.
De plunjers in de pomp kunnen hierdoor vast gaan zitten (plakken) waardoor de veren niet meer instaat zijn de plunjer op de nok gedrukt te houden.
Even op en neer bewegen met smeerolie is meestal voldoende om het weer gangbaar te maken.
Biologische verontreiniging wordt veroorzaak door:
plantaardige producten in de dieselolie, samen met water en temperatuur !
Te bestrijden met bunkers zoveel mogelijk vol, condens regelmatig aftappen,
bunkers onderdeel van het vlak maken of een brandstofkoeler in de retour olie.
Er zijn ook chemische bestrijdingsmogelijkheden, maar deze verwijderen de reeds aanwezige besmetting niet.
In antwoord op je vraag, afhankelijk van de vaaromstandigheden, elke 2 uur even vol gas varen, om vast te stellen dat de motor zonder hapering direct op vol belast toerental komt.
Brandstof filters wisselen op tijd basis of uren stand is in mijn zienswijze dus ook volledige onzin, de omstandigheden zijn veel te variabel !
Gr. Wolf1