Ford Lehmann spruitstuk pakking vervangen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Ford Lehmann spruitstuk pakking vervangen

Berichtdoor Peterl » 03 Sep 2022, 21:02

Ik heb met automotoren flink geklust( onderhoud en revisie etc) maar nooit met boot motoren gewerkt, mijn vraag is hoe lastig is het om een uitlaatspruitstuk pakking te vervangen van mijn ford lehmann?
Hij zweet aan beide zijden een beetje, ik heb inmiddels een pakkingset besteld (koppakking, klepdekselpakking en spruitstuk pakking, maar als ik nu naar de koeling en uitlaat spruitstuk kijk lijkt mij dat nog een heel zwaar geheel of valt dat wel mee? En raden jullie aan het spruitstuk te laten vlakken of is dat niet nodig?
Gebruikers-avatar
Peterl
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 13 Aug 2022, 14:20
ligplaats: Hattem
info:

Re: Ford Lehmann spruitstuk pakking vervangen

Berichtdoor Beemer » 03 Sep 2022, 22:09

Zwaar? Dat valt toch wel te tillen. Ok een gekoeld uitlaatspruitstuk is veel zwaarder dan het ongekoelde van een vrachtauto motor.
Spruitstukken altijd koud demonteren, dus nooit bij warme motor. Maar ja dat geldt bij de meeste demontages.
Daarna spruitstuk met stalen rij/liniaal controleren. Uitlaatspruitstuk is van gietijzer, moet bij montage wel redelijk vlak zijn, scheurt immers rap.
Beemer
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten