problemen volvo indenor

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor stefan » 15 Jul 2022, 10:03

Fijn dat je even een update geeft Jan, niet fijn dat je voor een grote uitgave staat!

Ik zou het interessant vinden om je her motorisering te volgen qua afwegingen en overwegingen. Ooit staan we allemaal een keer voor zo'n keuze denk ik...

Succes!
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor Wolf1 » 15 Jul 2022, 15:04

stefan schreef:Fijn dat je even een update geeft Jan, niet fijn dat je voor een grote uitgave staat!

Ik zou het interessant vinden om je her motorisering te volgen qua afwegingen en overwegingen. Ooit staan we allemaal een keer voor zo'n keuze denk ik...

Succes!

Hoelang denken jullie dan nog wel met zo'n diesel te kunnen varen, Denk dat Amsterdam eerdaags wel met normen gaat komen waar je aan moet voldoen om in de stat te mogen varen, en dan komen de andere steden er snel achteraan !
Zolang de normen op langere termijn niet bekent zijn blijf ik zo lang mogelijk met mijn rokende DAF varen.
Daarom, hermotoriseren op vermoedens ? Met het risico dat je klaar bent het weer anders had gemoeten. (kijk naar de boeren)
Waarom die kop er niet af, om zeker te weten dat het niet de koppakking is ? ?
Alle revisie delen zijn no g volop te krijgen, heb je al eens geïnformeerd wat een kitsetje kost, voor die motor ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor stefan » 15 Jul 2022, 15:59

Tsja wolf, ik blijf ook zo lang mogelijk met mijn trouwe Yanmar 3GM30 varen!
Voorlopig met een boogje om Amsterdam heen...

Er zijn wel steeds meer hobbyisten die iets elektrisch inbouwen maar qua actieradius is dat, net als bij auto's nog altijd om te huilen.
(zeker als je zoals wij vanuit het zuiden naar Zeeland of IJsselmeer wilt....)
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor chaea » 15 Jul 2022, 23:37

Wolf1 schreef:Daarom mijn suggestie !
De oorzaken op het internet zijn vaak veel erger dan de kwaal.
Waar bevind zich het object ?
Gr. Wolf


Tegeltje waardig!
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor kajoe » 16 Jul 2022, 10:50

ach op de binnenvaart varen ook al elektrische schepen rond ,tenminste dat zeggen ze .
heel mooi achterop geen uitlaat meer geen motor die je hoort ,maar helaas voorop staan dikke aggregaten die de stroom leveren .
toen hete het diesel elektrisch nu heet het hybride of gewoon elektrisch varen .
de toekomst zal het leren maar zolang die accu,s nog zo gevaarlijk kunnen zijn lijkt het mij niets .
straks word het weer een stoom machientje of iets dergelijks ,of houtgas motor .
we wachten maar af hoe het gaat worden waarschijnlijk net als met auto's die geen caravan meer kunnen trekken einde van de vakanties en jaa men mag dan gaan vliegen naar verre vakanties wand daar verdiend men dik aan .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor broekie » 18 Jul 2022, 07:52

In 2011 kocht ik een C3 eco diesel die wel 1:25 zou rijden met katalysator en turbo.
Ik was een millieu ridder en hoefde geen wegenbelasting te betalen.
Die situatie duurde twee jaar en ik moest de helft gaan betalen geloof ik.
Nog even later kwam fijnstof en was ik een millieu crimineel met dezelfde diesel.
Op tijd verkocht voordat hij niets meer waard zou zijn. Hij rijd waarschijnlijk nog ergens rond.

Terug naar benzine dus met een Nissan Qashqai. Deze benzine auto van 2018 was voorzien van een moderne zuinige motor.
We zijn echter bang dat door de huidige situatie de benzine auto uit de gratie raakt en snel zijn waarde zal verliezen.
Benzine prijs kennen jullie en zal nooit meer normaal worden. Subsidie potten voor elektrische auto's stromen leeg.

Dus onlangs overgestapt op hybride met stekker, Outlander PHEV omdat ik meerdere malen per jaar lange ritten moet maken naar Alpen landen.
Dat zouden estafette ritten worden met een 100% elektrische auto van laadstation naar laadstation waar je in de rij kan wachten op stroom.
Dat doen we dus niet.

De ritjes thuis zullen hoofdzakelijk op eigen verwekte stroom plaatsvinden. Wegenbelasting redelijk voor een zware auto door de hybride.
Benzine motor werkt als een generator en maakt stroom voor de Electro motoren in de 4 wiel aandrijving. Pracht systeem.
Maar voor hoelang hebben we deze steeds duurdere stappen gemaakt?

Bootjes blijven nu nog buiten schot, maar voor hoelang? @Wolf heeft een zeker een punt.
Voorlopig zal er niet veel verandering in komen denk ik, de regering heeft niet oplosbare problemen genoeg.
Als de millieu hype in deze sector toeslaat, wordt het rustig op het water. Was gisteren nog niet veel van te merken. :D
Het merendeel van de bootbezitters zal de dure stappen naar hybride of 100% elektrisch niet willen of kunnen bekostigen.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor Kwokko » 18 Jul 2022, 12:34

broekie schreef:De ritjes thuis zullen hoofdzakelijk op eigen verwekte stroom plaatsvinden.

Dat zal dan tussen zonsopgang en zonsondergang moeten gebeuren ,want geen zon = geen opgewekte stroom.
En 's nachts krijg je het van het net,dus van een kolencentrale.
Motor werkt als een generator en maakt stroom voor de Electro motoren in de 4 wiel aandrijving.

Dat doet de motor in een diesellocomotief ook.
Dus zo ECO is je spul niet.
Wie smeert wie de ogen dicht?

En daarom blijf ik gewoon met mijn benzine auto rijden,een mooie jonge Jeep Renegade.
Ik heb de meerprijs van 12000 euro er niet voor over ,om max 50 km te kunnen rijden op electrische voortgang.
We rijden circa 8000 km per jaar,de rest doen we op de fiets met accu.
Overdag liggen 2 fietsaccu's aan de lader ,die mede gevoed worden door de zonnepanelen.
2 extra fietsaccu's zijn beduidend goedkoper dan 12000 euro extra voor een nep electrische auto.
Of het nu een Jeep is of een een andere PHEV ,het zijn allemaal neppers.
Een luxe wagen met een brandstof motor met generator erin ,is gewoon een nep electrische auto.

Hetzelfde wat kajoe ook aangeeft.
Binnenvaart zogenaamd electrisch varen ,maar wel voorin 2 stuks Volvo 16 liter motoren plus generatoren hebben staan om die elektrisiteit op te wekken. Ja dan vaar je elektrisch. :o

Gewoon een paar nucleaire centrales erbij bouwen.
Die zijn schoon,braken geen rook uit ,hoeven geen schepen met kolen naartoe.
En wat er over blijft ,daar hebben ze al een noodoplossing voor.
En of er nu 10 afgewerkte splijtstaven in dat gebouw liggen ,of 100 ,dat maakt ook niet uit.
De noodoplossing moest er toch komen.
Kwokko
 

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jul 2022, 13:31

Ik ben wel benieuwd naar die noodoplossing waar je het over hebt.
(Nood-oplossing. geen oplossing dus)
Want dat is het enige dat me nog anti-kernenergie maakt: het afval.

Ik heb voor Gazprom in de Karazee (Zeg maar bij Nova Zembla) gebaggerd voor de Nordstream gas pipeline.
Daar mag de komende XXX jaar (weet het precieze aantal niet meer, maar eerder 1000 dan 100) niet meer gevist worden vanwege de 15.000 geregistreerde (!!) containers met kernafval.
Dat is dus een megaprobleem dat we alleen maar groter gaan maken.

An sich is kernenergie geweldig.
100% schoon.
En tegenwoordig ook veilig.
Alleen dat afval...
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor Kwokko » 18 Jul 2022, 15:01

Marie Christina schreef:Want dat is het enige dat me nog anti-kernenergie maakt: het afval.
Alleen dat afval...


Maar wat wil jij dan?
Dat er hele gebieden en plaatsen veranderen in woestenij ,zoals omgeving Schwarze Pompe, Lauchhammer ,bij Borna ,maar ook tussen Aken en Krefeld ,waar "'tagebau'" plaatsvind,en ze hele dorpen gewoon van de aardbodem hebben weggevaagd t.b.v. de braunkohl.
Is dat dan de oplossing :?:
Dat gebeurd nog steeds in West Duitsland, in Oost Duitsland zijn de groeves uitgeput.

Jij hebt veel gevaren.
Dan zie je veel water ,en wat er onder de oppervlakte zit zie je niet.
Ik heb veel gereist ,zij het beroepsmatig .
Ga maar naar bv Polen ,nog veel 'tagebau'.
Wij noemen dat dagbouw.
Heeft niks maar dan ook niks met de bouw te maken.
Maar alles met die vieze stinkende braunkohl te maken.
Goedkoop te winnen, je hoeft geen schachten te maken ,geen treintjes en kompels onder grond nee gewoon dorpen plat ,bovenlaag eraf,en met grote graafmachines kun je weer bv in Eschweiler de centrale te vreten geven.
Maar daarvoor moet wel een mooi dorpje al Inden plat.
Heb er wel geladen ,circa 25 jaar terug.
Stond toen een karton fabriekje ,maakte kokers voor tapijtrollen ,die wij weer naar Genemuiden brachten op retour reis.
Papierfabriekje is weggesaneerd ,want " braunkohl het wichtiger fur elektricität centrale in Eschweiler".
Is dat dan de oplossing :?:
Mensen verjagen uit hun woning t.b.v. die onzin,als je dat ook kunt oplossen met een nucleaire centrale?
Misschien is dat andere iets te ver van je bed.

Huur eens een caravan ,en ga naar het Spreewald ,en omgeving Spremberg.
Bezoek Hoyerswerda en Schwarze Pompe.
Omgeving Borna en Espenhain.
Nu viele Seeën.
Allemaal dekmantels van het 'tagebau' .
Want ook daar is het ,wat onder water zit ,zie je niet. :!:

Kun je de maanlandschappen met eigen ogen aanschouwen.
Grote gaten in de wereld daar ,die ze nu een "See" noemen.
Wie smeert wie de ogen dicht :?:

Dan toch liever een kerncentrale ondanks dat afval.
Kwokko
 

Re: problemen volvo indenor

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jul 2022, 15:52

Ik weet óók niet hoe het wel moet.
Als ik de oplossing had was ik waarschijnlijk helemaal de sheriff.
Dus de vraag: 'wat wil je dan' kan ik niet beantwoorden.

Iets waarvan we de komende 1000en jaren nog last van hebben vind ik nu niet bepaald de oplossing.
Maar vraag mij niet hoe het wel moet.
Wíst ik het, dan zou ik het meteen zeggen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten