Stop Solenoid Mitsubishi S4S

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Stop Solenoid Mitsubishi S4S

Berichtdoor JeanLuc Picard » 24 Mei 2022, 14:06

Inderdaad de ingebouwde magnetische klep op de HD pomp. Eens met Navigo en Wolf, feitelijk zit er dus voor maritieme toepassing de verkeerde in. Dat dacht ik al wel, gezien het gebruikte contactslot. Ik ga 's bellen met de diverse leveranciers, ik wil toch een ETS erop hebben dan.
Gebruikers-avatar
JeanLuc Picard
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 11 Mrt 2022, 10:59
ligplaats: Vianen
info: Valkkruiser 1050 Sport AK OK

Re: Stop Solenoid Mitsubishi S4S

Berichtdoor Wolf1 » 24 Mei 2022, 14:43

Navigo schreef:er zijn er namelijk voor deze motor(eigenlijk voor bijna alle motoren) twee type stop solenoids(magnetisch gestuurde klep) verkrijgbaar;
ETS (Run Off) en de ETR (Run On).
Navigo

Moderne motoren met roterende pompen zijn tegenwoordig vaak uitgevoerd met het door jou omschreven klepje om te stoppen, en deze zijn ook inderdaad om te wisselen van energized to run to energized to stop (pas wel op, bij de laatste hoort een veer die er niet standaard bij geleverd wordt)
Bij de lijnpompen daaraan tegen zal het stoppen plaats moeten vinden door een kabel of een elektromagneet (solenoid).
Wil je de solenoid door een standaard contactslot laten bedienen, daar is dan het boven omschreven printje voor bedoeld !

JeanLuc Picard schreef:Dat dacht ik al wel, gezien het gebruikte contactslot. Ik ga 's bellen met de diverse leveranciers, ik wil toch een ETS erop hebben dan.

Als er op het contactslot een speciale linksom stopfunctie aanwezig is gaat het werken, anders blijft het printje een noodzaak !
Alweer geroet Wolf1.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Stop Solenoid Mitsubishi S4S

Berichtdoor heuvels » 24 Mei 2022, 15:26

Ik heb me eens laten vertellen dat als je eerst het contact uitzet en daarna de motor stopt dat dit de dynamo naar de knoppen kan helpen... Sindsdien zet ik eerst de motor af (eerst met een trekkabel, nu met een trekmotortje) en dan pas het contact.

Met zo'n stopstand op een contactslot gaat bovenstaande niet op. Maar ik zal wel appels met peren vergelijken...
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Stop Solenoid Mitsubishi S4S

Berichtdoor Wolf1 » 24 Mei 2022, 16:15

heuvels schreef:Ik heb me eens laten vertellen dat als je eerst het contact uitzet en daarna de motor stopt dat dit de dynamo naar de knoppen kan helpen.

Bijna alle dynamo's zijn voorzien van veld diodes en daarmee geheel zelf suporting, alleen wordt nog een controle lampje gevoed vanaf 15 van het contact, hetgeen de dynamo sneller op doet laten starten.
Zie niet wat hieraan kapot moet gaan als je het contact uit zet, denk ook dat je verhaal uit een andere hoek komt dat de dynamo kapot gaat als je de verbinding naar de accu onderbreekt !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Stop Solenoid Mitsubishi S4S

Berichtdoor JeanLuc Picard » 24 Mei 2022, 17:20

Anyhow, contact gehad met een niet nader te noemen maritieme leverancier van dieseltjes. Morgen even fotootje toesturen en dan komen ze met een oplossing die naar hun zeggen best wel in de papieren kan lopen... We gaan t meemaken. Wel goeie tip over dat veertje overigens. Logisch, maar was er zelf nooit op gekomen vrees ik. Ik houd u op de hoogte.
Gebruikers-avatar
JeanLuc Picard
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 11 Mrt 2022, 10:59
ligplaats: Vianen
info: Valkkruiser 1050 Sport AK OK

Re: Stop Solenoid Mitsubishi S4S

Berichtdoor Wolf1 » 25 Mei 2022, 08:44

Vianen Nieuwpoort is toch geen wereld reis, daar zit Renes diesel center, die weet hier alles van en voor een Bosch klepje betaalde ik de laatste keer €60,--
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten