Hooveld960 schreef:Wat heb je nu voor boot gekocht elrenegado? Laat eens wat zien?
Overheen gelezen? Of geen zin om je nieuwe aanwinst met ons te delen?
Hooveld960 schreef:Wat heb je nu voor boot gekocht elrenegado? Laat eens wat zien?
Hooveld960 schreef:
Overheen gelezen? Of geen zin om je nieuwe aanwinst met ons te delen?
elrenegado schreef:
Als vande week de stuurcilinder terug is van revisie eens flink stukje 1800 a 2100 rpm draaien. verwacht daarna 0 rook.
elrenegado schreef:Brandplaatsjes en koperen ringen van de retour worden nieuw terug gezet.
althans, als je daarmee de koerenringen bedoeld?
DAF heeft koperen ringen onder de verstuivers en koerenringen ken ik niet
Inspuitmoment moet ik nog controleren of die correct staat,
Dat controleer je toch daar waar de pomp op het blok zit, daar zit zo'n wijzertje
Ja maar als je het precies wilt doen 28°op het vliegwiel persklepje 1e cilinder verwijder, druppelpijpje op de pomp 1e cilinder 10 tot 13 druppels per minuut, met constante opvoerpomp druk.
Maar wat is nu precies het moment "tuimelen"
Het moment dat bij rechtsom draaien krukaspoelie de uitlaatklep sluit (omhoog) de inlaatklep opent (naar beneden) dat is ongeveer 10° dat beide kleppen geopend staan.
Door het arbeidsvermogen van beweging van de gassen, wordt op deze manier de spoeling verbeterd !
GTL tank ik soms wel, maar net hoe het uitkomt.
wat roken bij start is niet erg, maar dit is nog wat teveel naar me zin vergeleken met andere dafjes.
elrenegado schreef:Maar wat is nu precies het moment "tuimelen"
Op het moment dat je ziet dat er een klep ingedrukt gaat worden toch ? dus precies zo tornen dat hij net wel/net niet omlaag gaat, of juist iets verder ?
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten