Regelmatig, eigenlijk ieder jaar wordt de motor opeens te warm. Temperatuur loopt dan op tot rond de 90 graden.
Was gewend om op 80 - 82 graden te zitten.
Nu heb ik al verschillende dingen gedaan in het buitenwater circuit. Nieuwe huiddoorvoer met waterschep. Wierpot optimaal gemaakt.
Nieuwe impellors regelmatig.
Er komt echt voldoende water uit de uitlaat, dus daar zit het niet.
De thermostaat heb ik nu al 4 x vervangen. Dat vind ik erg veel voor 1370 uur op de teller.
Vandaag een rondje gevaren en weer naar de ca. 188 F = 87 C.
De motor mag dat net hebben, maar ik zit liever iets lager. Zeker als er meer toeren worden gemaakt.
De thermostaat die ik er vorig jaar uit heb gehaald net getest in een pannetje water met een thermometer.
Opent bij ca. 90 graden. Op de thermostaat staat 76,5 graden. Hij gaat dus te laat open.
Dus weer een nieuwe van Allpa? Art. 22.17121027
Of zelf de veer inkorten en opnieuw testen?
Of een ander merk thermostaat proberen te vinden bij de autobranche?