DAF 475 vraag

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: DAF 475 vraag

Berichtdoor Yep » 13 Apr 2022, 17:41

Mooie weergave!
Inspuitdruk klinkt zeker logisch.
Anders zouden olieschraapveren of klepgeleiders als enige overblijven.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: DAF 475 vraag

Berichtdoor Biertje1985 » 19 Jun 2023, 13:05

De relatie lage compressieverhoudingen doen ook geen goed. Ik vaar met een 575 met oude CAV vacuumregulateur.
Koud beetje roken, maar na half uurtje bijna rookvrij. Kleppen goed stellen, inspuitdruk zit op 150 bar. (Ik zie overigens die oudere Volvo Penta TAMD blokken ook aardig puffen als ze koud zijn.)
Beter kan ik het niet krijgen, bij starten ook warm altijd blauw pufje, vorige keer de zeilboot achter me, stond zo,een over het paard getilde (zeil)dame en die trok toch een vies gezicht. Hilarisch :twisted:

Begon te mekkeren over vieze milleuverpestende motorboten, en dat ze "mijn" rook moest inademen.
Waarna ik haar gevraagd heb om eens onderzoek te doen naar het recyclen van het polyester van haar zeilboot en de overige kunstoffen.
Wat een onzinnigheid.

Alsnog gaat de DAF er over een tijdje wel uit, dan komt er een Diesel Hybride terug met een setje Accu's
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK

Re: DAF 475 vraag

Berichtdoor elrenegado » 19 Jun 2023, 13:34

Klopt,
Heb toen al die punten aangepakt, en roken was zoals elke daf toen... beetje bij de start, naar paar minuten weg.
Was overigens afgelopen winter weer terug, wederom verstuivers eruit (1 was niet tof) en kleppen gedaan.

Maar inmiddels is de boot zelf ook weg, en heb ik er nu 1 met 2 motoren van MTU
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: DAF 475 vraag

Berichtdoor HEPI » 22 Apr 2024, 08:13

Beste,

Ik heb ook een vraag, mijn daf475 start en koelt goed. ook bij stationair loopt hij prima. zodra ik gas begin te geven begint de motor te tikken. Hoe meer gas hoe harder hij tikt.
2 maand terug waterslag gehad door een lekke schroefas onder het varen. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Albast bedankt.
HEPI
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 Apr 2024, 08:10
ligplaats: Buitenpost
info: DAF 475

Re: DAF 475 vraag

Berichtdoor Wolf1 » 22 Apr 2024, 08:57

HEPI schreef:Beste,
2 maand terug waterslag gehad door een lekke schroefas onder het varen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Albast bedankt.

Hoe moet ik me dat voorstellen ? Tijdens het varen een waterslag ?
Hoe is het met de olie druk gesteld ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: DAF 475 vraag

Berichtdoor SimondeDanser » 22 Apr 2024, 17:08

Het wordt steeds gekker. Waterslag door een lekke schroefas? Wat bedoel je nu eigenlijk? Hoe krijg je in vredesnaam water op je zuigers via je schroefas?
SimondeDanser
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: DAF 475 vraag

Berichtdoor kajoe » 22 Apr 2024, 18:29

ach een rokend Dafje mooi toch mijn 615 en later 645 rookte altijd als hij stationair draaide was heel normaal zij de Daf .
toen ik eens een verstuiverleiding moest laten bij maken in Gouda was dat bij diesel gouda net over de haastechtse brug zij hadden wel een oplossing voor het roken ,,breng de verstuivers maar even ,,
goed zij persten ze af en verhoogde de druk iets mooi toch zou je denken ,goed de ijssel af naar Utrecht en de volgende dag naar arnhem dat was altijd racen nou naar wijk bd hee riep mijn collega wat rook jij mooi zwart dus een tandje minder 2100 inplaats van 2400 tjadat scheelde toch mooi 2 klpu.nou van wijk naar Arnhem weer het zelfde in Arnhem de Daf gebeld en het uitgelecht nou meneer als het kan kom maar langs met de verstuivers en zij hebben het weer op de oude manier gezet 2400 toeren geen rook en ja stationair licht blauwe rook zo is het gebleven
de 645 tja turbo he dus is die zo gebleven .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten