Afdichtrubbers DAF 615

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Afdichtrubbers DAF 615

Berichtdoor jkb » 04 Dec 2021, 18:31

Afbeelding

ik wil de afdichtrubbers van de inspuitleidingen onder het kleppendeksel in de kleppenmantel van mijn DAF 615 vervangen.

Wil iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?
Kleppendeksel eraf. Inspuitleiding aan de buitenkant losmaken en dan ? Rubbers gewoon eraf trekken en datgene wat daardoorheen stak eraf trekken?

Alvast dank! Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Afdichtrubbers DAF 615

Berichtdoor Wolf1 » 05 Dec 2021, 02:57

Niet klooien, kleppendeksel er af, verstuiverleiding en lekolie leiding demonteren.
Verstuivers er uit, afpersen en zo nodig opnieuw afstellen, koperen ringen onder de verstuivers uitgloeien of vervangen en alles weer netjes met de nieuwe afdichtingen monteren.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Afdichtrubbers DAF 615

Berichtdoor jkb » 05 Dec 2021, 11:51

Wolf1 bedankt. Dan moet ik toch een deskundige inschakelen want ik ga niet aan verstuivers morrelen en weet ook niet wat er afgeperst moet worden. Er lekt wat langs het rubber maar dat maak ik elke keer wel schoon totdat de deskundige wordt ingeschakeld.
Mvg Jan.
jkb
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Afdichtrubbers DAF 615

Berichtdoor Biertje1985 » 16 Dec 2021, 18:42

Als de motor goed loopt zou ik de verstuivers niet zomaar afpersen, of je moet klachten hebben (slecht starten en veel rook) of weten dat dit in geen jaren is gebeurd.
If it's not broken don't fix it. Zeker bij een DAF.

Je kan de verstuiverleidingen waarbij die rubbers die lekken even losnemen, daarna alles even schoonmaken en die rubbers vervangen, persoonlijk zou ik eerst als lapmiddel de
boel even dichtplakken met wat Dirko en bij een latere grote onderhoudsbeurt waarbij de verstuivers er wel uitgaan de boel vernieuwen. Als je er maar 2 hoeft te doen
dan kan je ook gewoon starten, doe je ze alle 6 dan heb je lucht en dan zul je middels starten met de verstuiverleidingen niet helemaal vast het lucht eruit moeten persen.
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten