Te kleine cooler

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Te kleine cooler

Berichtdoor Adventure » 21 Sep 2021, 18:46

jkos schreef:Voordat je de koeler vernieuwd zou ik even kijken welke thermostaat er in zit, en of hij wel goed open gaat.
Stel dat je thermostaat pas opengaat bij 92 graden dan is het wel acceptabel, als je een thermostaat hebt van 85 graden is het niet goed natuurlijk.
Wij varen met thermostaten van 92 graden, bij vollast draaien (2x 800 pk) loopt de temperatuur ook op naar 93 graden.


Er zit een nieuwe 80 graden thermostaat in alleen heeft de monteur de thermostaat open geboord.

Dus is nu soort van open systeem, wat natuurlijk niet hoort, daarom second opinion bij een medewerker van Pon offshore die echt meetapparatuur heeft.

En die stuitte dus op de warmtewisselaar en bij navraag bij Drinkwaard zou deze wisselaar voldoende zijn voor een 20 pk motor en dus bij vol vermogen te klein.

Alleen heb je wisselaars van 600 euro en van 150 euro. Die laatste is voor 175 kw dus zou normaal meer dan voldoende moeten zijn voor de 60 pk.
Als je boot niet drijf, is hij vermoedelijk lek, of heb je een duikboot !
Gebruikers-avatar
Adventure
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 08:03
Woonplaats: Lage Zwaluwe
ligplaats: Lage Zwaluwe
info: Beachcraft 950

Re: Te kleine cooler

Berichtdoor Adventure » 21 Sep 2021, 19:46

Navigo schreef:HH,

Kijk eens bij Blokland non-ferro.

Navigo


Dat vond ik een goede tip, netjes op gevraagd , krijg je mailtje terug dat ze gegevens over grote enz. Bij Drinkwaard opvragen. :mrgreen:

Dus heb ik sterk het idee dat Drinkwaard die dingen dus bij Blokland laat maken :D

Wacht af waarmee ze komen.
Als je boot niet drijf, is hij vermoedelijk lek, of heb je een duikboot !
Gebruikers-avatar
Adventure
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 15 Apr 2021, 08:03
Woonplaats: Lage Zwaluwe
ligplaats: Lage Zwaluwe
info: Beachcraft 950

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten