Daar waar de motor na een halve krukasomwenteling al startte heeft deze er nu iets meer moeite mee.
De eerste paar tienden van een seconde heeft het blok moeite om door z'n compressie heen te komen.
Uiteindelijk start hij wel en na een paar keer gestopt en gestard te hebben is het weer als vanouds.
Dit euvel treedt op na wat langere stilstand.
Het blok heeft nu 3.000 uur gedraait en draait op zich als een zonnetje.
De accu's zijn vorig jaar vervangen door nieuwe Optima Red Tops
Daar ik de boot heb aangeschaft bij 1.250 uur vermoed ik dat er, en dat kan ik ook zien aan de verf, er nooit reparaties of vervangingen hebben plaatsgevonden.
Vermoeden:
Daar ook ik in de sluis wel eens wat dieselolie in het water ontwaar, denk ik aan de verstuivers.
Wellicht lekt er een (of meer) waardoor de verbrandingsruimte ietwat gevuld is en derhalve de compressie verhoogd.
Wat denken de meer ervaren leden? Dank alvast!