Koelvloeistof

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor pleysant » 07 Dec 2013, 22:51

Bericht door pleysant » zo 10 nov 2013, 20:32

Het gaat mij niet om de temp.
maar om de agressieve vorm ten bate van mijn cilinderbus ringen van mijn peugeot.

Vrg.Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 22:51

Bericht door De Stoere » zo 10 nov 2013, 22:13

Pleysant.sorry maar ik begrijp je totaal niet,misschien kan je iets duidelijker zijn,ik begrijp niet wat dit met het onderwerp te maken heeft.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor pleysant » 07 Dec 2013, 22:51

Bericht door pleysant » ma 11 nov 2013, 12:38

De Stoere schreef:
Pleysant.sorry maar ik begrijp je totaal niet,misschien kan je iets duidelijker zijn,ik begrijp niet wat dit met het onderwerp te maken heeft.Gr René ( De Stoere).



als de koelvloeistof ook long live te lang er in zit word deze te aggressief voor de afdichtingsringen die om de cilinderbus zitten bij de peugeot's

Vrg.Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Byl54 » 07 Dec 2013, 22:52

Bericht door Byl54 » ma 11 nov 2013, 18:01

Voor de liefhebber een stukje over koelvloeistof in AMT: http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/ ... MT021708W/
Lees ook even de laatste regels.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 22:52

Bericht door vuuren1 » ma 11 nov 2013, 22:31

De anti vries werking van conventionele koelvloeistof blijft bestaan als je er geen water bij gooit.

Een verkoper in een automaterialenzaak is geen deskundige en weet er niks van..

De bescherming tegen corrosie bij conventionele koelvloeistof neemt af, dat is zeker.
Hoeveel die bescherming afneemt is afhankelijk van de situatie en daarom heeft men die 2 jaar ingesteld.
Voor een Peugeot Indenor is dat belangrijk en voor bv. een Yanmar of Mercedes diesel is dat minder belangrijk.
Heeft alles te maken met hoe het koelsysteem is opgebouwd en de samensteling van de motor.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Byl54 » 07 Dec 2013, 22:52

Bericht door Byl54 » di 12 nov 2013, 08:49

@ vuuren1: Een verkoper in een automaterialenzaak is geen deskundige en weet er niks van.
Zelfde voor een bootjes verkoper deze weten er ook niets van.. ;)
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 22:53

Bericht door vuuren1 » di 12 nov 2013, 20:14

Byl54 schreef:@ vuuren1:
Een verkoper in een automaterialenzaak is geen deskundige en weet er niks van.
Zelfde voor een bootjes verkoper deze weten er ook niets van.. ;)




Klopt helemaal.
(Als je mij voor een bootjesverkoper uitscheldt zit je overigens wel verkeerd)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 22:53

Bericht door De Stoere » di 12 nov 2013, 21:38

Byl54.Als ik het goed begrijp is alleen amt deskundig en weet niemand er verder iets vanaf.Wat amt schrijft is oude koek en waarschijnlijk allang achterhaald, het artikel is van 2006.In 7 jaar tijd is er heel veel veranderd.Waar ik wel achter ben dat de corrosie bestendigheid waarschijnlijk wel terug loopt.De oplossing zou zijn als dit te meten was en je dit kon toevoegen.Zoals ik eerder melde ben ik er niet zo bang voor omdat ik al een wat oudere mercedes motor heb,voor een nieuwe motor komt het volgens mij veel nauwer.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Byl54 » 07 Dec 2013, 22:54

Bericht door Byl54 » di 12 nov 2013, 21:54

Stoere je begrijp er niets van, volgens mij schrijf ik nergens dat AMT alleen deskundig is, het stukje is alleen bedoeld voor informatie. Vriespunt meten zegt niets over de kwaliteit van de koelvloeistof, maar alleen zoals andere hier ook aangeven over het vriespunt. En inderdaad in een moderne motor met sensoren en verschillende materialen komt het veel nauwer, daarom schrijven de automobielfabrieken de verschillen type koelvloeistof voor met de verversingstermijnen. Bij de oudere MB motoren zal het niet zo nauw komen.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 22:54

Bericht door De Stoere » di 12 nov 2013, 22:06

byl 54 .Ik mag het dan niet snappen,en toch praat je me volledig na.Het gaat mij niet om onnodig te discusseren ,maar om tot een oplossing te komen waar iedereen wat aan heeft.Dus om het tegen gaan van de eventuele corrosie.bij mij is absoluut geen vervuiling of roest vorming in de vloeistof te zien ,daarom ben ik er niet zo bang voor.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten