Peugot indenor

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Peugot indenor

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 21:37

Bericht door vuuren1 » wo 04 sep 2013, 19:47

Merk en type keerkoppeling??

Heeft niks met brandstof te maken als het verhaal is weergegeven zoals het in de praktijk is.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Casual » 07 Dec 2013, 21:38

Bericht door Casual » do 05 sep 2013, 13:06

De Stoere schreef:
Casual.Probeer eens logisch te denken.Voorbeeld een auto je geeft gas maakt meer toeren en gaat harder.Boot je geeft gas maakt meer toeren en gaat harder.Geen speld tussen te krijgen.De motor zou best wel door eén of andere oorzaak meer toeren kunnen maken maar als hij dan niet harder gaat heb je slip.En wat Hans betreft die heeft al gereageerd en heeft volkomen gelijk.Gr René (De Stoere).



Ik snap jou verhaal heel goed. Ik had begrepen dat een keerkoppeling bestaat uit tandwielen die in elkaar vallen en dat kan niet slippen. Wat ik niet begrijp, maar dat is gewoon onwetendheid, wat of welk onderdeel er dan gaat slippen. Ik zal deze topic met belangstelling blijven volgen ter lering en omdat ik er geen verstand van heb geen commentaar geven om het niet te vervuilen. 8-)
Groeten van Peerke
Gebruikers-avatar
Casual
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 14:22
Woonplaats: Vlijmen
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Stylerider » 07 Dec 2013, 21:38

Bericht door Stylerider » do 05 sep 2013, 16:04

De tandwielen grijpen altijd in elkaar (net als in je autobak).
Via frictieplaten (of conische vlakken) wordt de vooruit of achteruit aandrijving overgenomen van de betreffende assen. (dus niet zoals in de auto). De frictiedelen worden bediend door de schakelhandel en daarna bekrachtigd door de aandrijving zelf.

Er kan dus wel degelijk slip optreden als die frictieplaten slippen. Dat kan door te weinig aandrukkracht, versleten voeringen, smeerproblemen, of ...

Een hydraulisch koppeling werkt nog steeds met tandwielen en frictiedelen, het schakelen (aandrukken) gaat hydraulisch.

Groet, Bas
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:38

Bericht door De Stoere » do 05 sep 2013, 16:05

Casual.Je hebt verschillende soorten keer koppelingen met platen of hydraulisch, hoe het exact inwendig werkt kan ik je niet vertellen maar het werkt niet als een versnellingsbak met tandwielen.Ik probeer het ongeveer uit te leggen. Bij een hydraulische koppeling wordt de oliestraal doormiddel van een driewegklep in de richting van voor of achteruit gezet.De richting van de oliestraal bepaalt dus of je voor of achteruit gaat.Bij een plaatkoppeling worden de platen als het waren op elkaar gedrukt waardoor ze elkaar meenemen of juist niet meenemen.Ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen.Maar het is een feit dat als je meer toeren maakt je harder gaat,als dat bij jullie niet gebeurd slipt er iets.Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is ,her is moeilijk uit te leggen Gr (De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:39

Bericht door De Stoere » do 05 sep 2013, 16:23

Casual.Tegen de uitleg van Stylerider kan ik niet op,ik hoop dat het duidelijk is.Gr René( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Peugot indenor

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 21:40

Bericht door vuuren1 » do 05 sep 2013, 20:43

Alle verhalen over het schakelen van tandwielen zijn volmaakte onzin en helpen de vraagsteller niet.
Vandaar mijn vraag welke keerkoppeling..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 21:40

Bericht door cornelia » di 24 sep 2013, 13:52

Jeroen, zoek een echte monteur er zijn er die je direct zullen vertellen wat er aan je koppeling mankeert . Dan kun je beslissen of je laat repareren of een vervangende -nieuw of tweedehands- koppeling laat plaatsen. Ik vaar ook met een Peugeot Indenor als je meer wilt weten zeg je het maar.
Succes, Cornelia
0032 11720763
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:41

Bericht door De Stoere » za 19 okt 2013, 11:08

Jeroen wat ik nou niet begrijp je stelt een vraag ,daar wordt op gereageerd met een weder vraag door Hans en dan reageer je nooit meer.En wat Cornelia betreft het probleem heeft niks te maken dat er een peugeot voor staat,het gaat immers om de keerkoppeling.Jeroen ik ben benieuwd of je nog wat laat horen.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Peugot indenor

Berichtdoor stentor950 » 07 Dec 2013, 21:42

Bericht door stentor950 » za 19 okt 2013, 20:39

Ik zal deze topic met belangstelling blijven volgen ter lering en omdat ik er geen verstand van heb geen commentaar geven om het niet te vervuilen




@de Stoere

Het valt mij op dat je vaker aan een discussie deelneemt zonder van de hoed of de rand te weten. Het zou beter zijn alleen aan discussie deel te nemen waar je werkelijk verstand van hebt. Door je vraagstelling in deze discussie heb je de vraagsteller helemaal op het verkeerde been gezet.

NB Het internet biedt voldoende informatie om je eerst in te lezen voordat je mee doet aan een discussie.
NBB Het is helemaal niet verkeerd om NIET deel te nemen maar gewoon kijkt/ziet wat anderen hierover te zeggen hebben.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Peugot indenor

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:43

Bericht door De Stoere » za 19 okt 2013, 21:05

Stentor ,kan je wat duidelijker zij wat ik dan wel mis heb,Als ik zeg dat het hebben van een peugeot niks met de keer koppeling te maken heeft of doel je op iets anders.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten