Hoe warm mag gland worden?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 21:08

Bericht door vuuren1 » vr 11 okt 2013, 20:10

De Stoere schreef:
Ik begrijp dat het niet te vergelijken is met bijv een acuadrive maar ben er van overtuigt dat het wel helpt.Gr René (De Stoere).




Dus 3 keer niks wordt nu 2x niks...?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:09

Bericht door De Stoere » za 12 okt 2013, 08:50

Vuuren.Kom nou is met iets waar iemand wat aan heeft,en roep niet alleen maar onmogelijk en het wordt niks en die flexibele koppelingen zijn niks ,kom is met een oplossing.Ik kom tenminste nog met iets waarvan je in eerste instantie ook zij dat het onmogelijk was.Het komt er eigenlijk op neer dat alleen wat meneer Hans zegt goed is,en als andere iets willen verkopen of aanbieden zijn het mooie verkoop praatjes.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor laserdevil » 07 Dec 2013, 21:10

Bericht door Laserdevil. » za 12 okt 2013, 10:18

Lang geleden dat hier haantjesgedrag vertoont is..... :shock:
Rene , niet om hans in bescherming te nemen , maar kijk eens wat hans voor werk doet en z'n ervaring in deze?
Ik heb niks tegen jou , maar zo is de ts al helemaal niet geholpen en gaat zo iemand alleen maar meer twijfelen wat goed of fout is.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:10

Bericht door De Stoere » za 12 okt 2013, 14:31

Is hij dan wel geholpen met te zeggen dit is niks en dat is niks, kom dan is met een oplossing, daar heb iemand wat aan.En ik ben nou eenmaal niet iemand die alles maar blindelings aanneemt.Gr René (De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor eagle » 07 Dec 2013, 21:10

Bericht door eagle » za 12 okt 2013, 15:10

Heren (dames ook..),

Leest u nog even het door Stefan geopende draadje "MOTORSTEUNEN BUKH DV20" van 5 aug 2012 in deze rubriek..

Gr Eagle
eagle
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 21:11

Bericht door vuuren1 » za 12 okt 2013, 19:01

De Stoere schreef:
Als je dat zogenaamde zwevende lager nou eens weghaald en op de pijp schroefdraad snijd daarop een binnengalant,dan hou je as over en kan er ook een flexibele koppeling tussen.Bovendien kan je dan wel goed uitlijnen,want nu zwabbert alles door dat stuk slang.Sorry maar het ziet er nu echt uit als een zootje.Gr René ( De Stoere).





René,
Bovenstaand advies is echt verkeerd omdat je de vrije asruimte dan helemaal beperkt. Daar kan geen flexibele askoppeling tegenop (ja.. een homokineet, maar die past er niet tussen).
Een vast binnenlager zal binnen no-time verslijten en dan gaat de boel behalve heet lopen ook hevig lekken.

Een zwevend binnenlager verlengt de vrije asruimte (deels) en dan kan de as nog wat buigen zodat de motor nog iets kan bewegen.
Bij een Bukh dieselmotor kan je dan wat minder soepele rubbers toepassen maar het zal nooit ideaal worden.

Zoals Eagle schrijft is dit onderwerp ca. een jaar terug uitgebreid behandeld en daarin reageer ik en ook Eagle in ongeveer dezelfde trand.
Als iets niks is zal het ook niet met een simpel schijfje (wat niet past) beter worden.
Dergelijk schijfjes zijn erg stug.
Ik probeer realistisch te zijn en iemand geen foute worsten voor te houden.
(en ja, scheepsvoortstuwing is mijn vak nu eenmaal)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 21:11

Bericht door De Stoere » za 12 okt 2013, 19:20

Ja nu wordt het voor mij ook een heel eind duidelijker dat er wat kortaf gereageerd wordt ,als een jaar geleden alles al uitgelegd is en er is nog helemaal niets veranderd waar hebben we het dan nog over.Ik ben er eigenlijk nu ook wel klaar mee als er toch niets mee gedaan wordt.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Hoe warm mag gland worden?

Berichtdoor stefan » 07 Dec 2013, 21:12

Bericht door stefan » zo 13 okt 2013, 07:48

Hoho, even terug naar mijn oorspronkelijke vragen dan:

Vorig jaar moest ik de motorsteunen vervangen, gedaan door hetzelfde type als eronder zat. Toen werd er oa opgemerkt dat het geen ideale situatie is.

Dit jaar moest het rubber vervangen, gedaan door dezelfde constructie als er zat. Ook nu wordt opgemerkt dat het niet ideaal is. Dat weet ik, ben ik het mee eens, maar het draait al 35 jaar zo en geld voor een nieuwe installatie heb ik momenteel niet, dus hoop het met fatsoenlijk onderhoud aan deze oude apparatuur nog een tijdje uit te zingen.
Mijn vraag was nu, hoe warm wordt zo' 'n ding. Ontluchten moest kennelijk, dat klopte, warmte ontwikkeling is nu minder, uitlijning zo goed als mogelijk en ik draai flink aan de vetpot.

Een tussen de flenzen schijf dat geopperd is als flexibel deel zal ik even bekijken, hoewel ook daar de meningen over verdeeld zijn hier. Ook weet ik niet of die voor mijn huidige flensmaat beschikbaar zijn, vraag dat na bij Dintra.

Ik stel het op prijs dat er vanuit diverse hoeken gereageerd wordt, daar is een forum voor wat mij betreft en weet de een het niet, dan de ander wellicht wel.

Groet Stefan
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten