door elrenegado » 07 Dec 2013, 19:40
Bericht door elrenegado » di 10 sep 2013, 08:48
Het is een velvet koppeling ben ik ondertussen achter.
dat geluid wat ik hoor schijnt normaal te zijn, althans, ik heb via andere fora meerdere reacties gehad van mensen met een velvet koppeling die ditzelfde bijgeluid hebben.
Ik heb geen aankoopkeuring gedaan,
zelf vaar ik al sinds mijn 6de met diverse kruisers en speedboten.
en ik heb iemand meegenomen met meer kennis van zaken betreffende staal/constructies etc.
Er kwam wel een andere probleem naar voren, namelijk koeling bij flink doorvaren,
Bij controle bleek het pijl van de kvs te laag te staan..... volgens verkoper stond dit eerder goed, aangezien er geen kvs onderin lag, en ook niet in de olie heeft verkoper de boot gelijk even op de kant gezet (hij heeft zelf kraan en boten kar etc)
Daarbij zagen we dat 1 koelpijp niet helemaal lekker was.
Beide pijpen worden geheel vervangen door verkoper,
daarbij hebben we gelijk met een diktemetertje de dikte van het staal gemeten, op de waterlijn was het dunste punt wat we konden vinden 2,6mm
anodes waren netjes aangevreten(maar nog niet op), en worden ook gelijk nieuw geplaatst.
schroefaslagers zijn ok, roer heeft ook geen speling e.d.
algehele staat van de boot is gewoon vrij goed, 2 jaar geleden voor het laats geschilderd, en geen noemenswaardige roestplekken in opbouw.
op waterlijn nivo is ook niks te ontdekken.
interieur zeer netjes, nieuwe kussens, gordijnen etc.
ik ben van mening dat het voor dit bedrag(ruim onder de 5k) geen slechte koop is, en zeker ook niet teveel betaald.
(verkoper plaats nieuwe koelpijpen, zet hem opnieuw in de antifouling en plaatst nieuwe anodes)
daarbij krijg ik de gehele inventaris, incl aggegraat, acculader, zonnepaneel etc.
En uiteraard gaat de koop pas echt door als gebleken is dat de motor netjes gekoeld blijft, dus ook bij bijna volgas.
----------------
Groet, Steve
----------------