schroefaskoppeling

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: schroefaskoppeling

Berichtdoor MaartenKlop » 07 Dec 2013, 19:10

Bericht door MaartenKlop » do 22 aug 2013, 20:27

Ik zie de termen aanhaalmoment en hoekverdraaiing voorbij komen, maar waar het uiteindelijk allemaal om gaat is natuurlijk de voorspankracht in de bout.. Werken met hoekverdraaiing is natuurlijk beter. Voor handige calculators over schroefverbindingen moet je maar eens op http://www.werktuigbouw.nl kijken.
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: schroefaskoppeling

Berichtdoor jeroenwd40 » 07 Dec 2013, 19:11

Bericht door jeroenwd40 » za 24 aug 2013, 18:57

wat betreft de voorspanning in de bouten komt het wel goed, ik ben zelf ook werktuigbouwkundige en heb er dagelijks mee te maken. Wel een makkelijke site trouwens waarvan je de snelkoppeling plaatste,mooi alles overzichtelijk bij elkaar.

Waar het me nu vooral nog om gaat is het bepalen van de meest ideale plek voor de schroef, daar kan ik nog steeds niet heel veel over vinden en wat ik vind spreekt elkaar vaak ook weer tegen.
jeroenwd40
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 13:16
ligplaats:
info:

Re: schroefaskoppeling

Berichtdoor Wim Niessen » 07 Dec 2013, 19:11

Bericht door Wim Niessen » za 24 aug 2013, 22:53

jeroenwd40 schreef:
Waar het me nu vooral nog om gaat is het bepalen van de meest ideale plek voor de schroef, daar kan ik nog steeds niet heel veel over vinden en wat ik vind spreekt elkaar vaak ook weer tegen.




Wat ik al eerder zei, jeroen 40, bel Amartech in Urk eens.
Vroeger voor zij failliet (zij zaten in Hardinxveld) gingen gaven zij een catalogus uit over voortstuwing.
In die catalogus stond ook hoe je de minimale maten voor een schroefraam berekend.
Dus niet meer klagen dat je er niets over kunt vinden maar BELLEN.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: schroefaskoppeling

Berichtdoor jeroenwd40 » 07 Dec 2013, 19:11

Bericht door jeroenwd40 » ma 26 aug 2013, 08:42

Mij hoor je niet klagen hoor Wim, ik merk alleen op dat verschillende bronnen elkaar tegenspreken waardoor je dus andere afstanden krijgt. Als ik al iets te klagen had dan zou ik daar een andere site voor zoeken maar zeker niet hier :P
jeroenwd40
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 13:16
ligplaats:
info:

Re: schroefaskoppeling

Berichtdoor Wim Niessen » 07 Dec 2013, 19:12

Bericht door Wim Niessen » ma 26 aug 2013, 11:37

Vertrouw maar op Amrtech; die doen niets anders dan alleen voortstuwing
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: schroefaskoppeling

Berichtdoor jeroenwd40 » 07 Dec 2013, 19:12

Bericht door jeroenwd40 » za 31 aug 2013, 12:33

Zoals hier voorgesteld werd heb ik contact gehad met Amartech en van hub kreeg ik het volgende antwoord waar ik zeker iets mee kan:

Voor het uitrekenen van afstanden van roer tot de propeller en lager afstanden gebruiken wij doorgaans de volgende regels:
De afstand van het de schroef tot het roer kan bepalen door 0,2*D1 (D1= Diameter van de schroef)
De maximale lager afstand is 1,5xD2 (D2= diameter van de as).
jeroenwd40
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 13:16
ligplaats:
info:

Re: schroefaskoppeling

Berichtdoor Wim Niessen » 07 Dec 2013, 19:13

Bericht door Wim Niessen » za 31 aug 2013, 16:00

Succes er mee, Jeroen
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten