Unimog uit 1967, inboard motor start niet.

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Unimog uit 1967, inboard motor start niet.

Berichtdoor Klaver vier » 07 Dec 2013, 18:46

Bericht door De Stoere » zo 04 aug 2013, 11:05

Brutus.In je eerste stukje zeg je dat je olie hebt bij de verstuivers,nu zeg je geen olie bij de verstuivers.Dan is het toch duidelijk dat hij niet loopt,geen brandstof is niet lopen.Al gloeit hij niet ,met startpiloot moet hij minstens een paar klappen geven.Maar met verkeerde informatie zet je iedereen op het verkeerde been.Eerst olie bij verstuivers dan moet hij lopen,mits je norzels niet vastzitten Succes Rene (De Stoere).
Klaver vier
 

Re: Unimog uit 1967, inboard motor start niet.

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 18:47

Berichtdoor vuuren1 » zo 04 aug 2013, 18:42

Brutus schreef:
Hoi heb de gloeikaarsen nagemeten staat 11.8 volt tijdens gloeien.
Maar heb wat anders gevonden. Heb via een mercedes server wat documentatie weten te vinden.
Daarin staat alles wat je wil weten over je OM636 motor. Ook met afbeeldingen en schemas.
Nu heb ik via die handleiding kunnen achterhalen dat mijn diesepomp anders is dan aangegeven. En weet ondertussen dat er ergens een blokkade zit in het diesel traject. Want het komt niet bij de verstuivers terrecht zover ik kan zien. De verstuiver leiding los en starten komt er niks uit. Maar de overloop retour leiding die ook op je verstuiver zit staat wel veel druk op wanneer je die los wilt halen. Ergens is er iets niet goed maar wat weet ik nog niet. Ook het voorgloei systeem doet wat het moet doen bij gloeien gaat controle lampje op dash uit. Maar gloei oog wordt niet rood warm maar op de bougies staat wel de spanning die nodig is. Erg vreemd. Leuk maar irritant plrobleem. Waar ik nog geen antwoord op heb.



Vandaar mijn vraag of er ook maar iets rook uit de pijp kwam...
Een lekolieleiding waar je het over hebt is geen hoge druk leiding (je eerdere verhalen klopten niet en dat dacht ik al).

Het kan idd zijn dat er verstuivernaalden vastzitten (die motor is niet gemaakt om de huidige 5% biodiesel die in de brandstof zit bij langere stilstand aan te kunnen).
Als er verstuivernaalden vastzitten heb je meteen een probleem met de hoge druk brandstofpomp omdat het een verdringerpomp is die zichzelf bij blokkeren stuk maakt.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Unimog uit 1967, inboard motor start niet.

Berichtdoor JOHAN » 07 Dec 2013, 18:48

Bericht door JOHAN » ma 05 aug 2013, 15:52

JOHAN schreef:
ik heb het in het verleden gehad dat 2 van de 4 verstuivers niet werkte.oorzaak was dat de naalden in de nozzels muurvast zaten door vocht.als de om636 lang heeft stilgestaan zal ik daar eens naar kijken.even afpersen en je weet het.vrgr johan.


probeer het eens.vrgr johan.
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Re: Unimog uit 1967, inboard motor start niet.

Berichtdoor rebel » 07 Dec 2013, 18:48

Bericht door rebel » wo 07 aug 2013, 13:26

ondertussen worden wel nieuwsgierig naar hoe het brutus afgaat!
gr.rebe
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: Unimog uit 1967, inboard motor start niet.

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 18:49

Bericht door Brutus » wo 07 aug 2013, 15:36

Ben nog niet op me boot geweest. Zit op zee aan het werk. Word van het weekend denk ik eer ik verder gaat. Ondertussen de documentatie die ik had gevonden aan het lezen. En op de diesel injectie pomp zit aachter een plaatje nog 4 mogelijk te ontluchten toevoer kleppen van de injectie. Werken mt een veer die ik dus ook moet ontluchten. Iets wat ik niet wist. Gloeipluggen een oude gevonden onder in ruim laatst. En de huidige vergeleken is anders nu staafje ipv draad. Vorige eigenaar heeft er een snelstart van willen maken met modernegloei kaarsen. Ga eerst alles nalopen op juiste onderdelen en werking en waarnodig bestellen. Meer binneenkort als ik thuis ben. Mvg ruud
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten