Berichtdoor vuuren1 » zo 04 aug 2013, 18:42
Brutus schreef:
Hoi heb de gloeikaarsen nagemeten staat 11.8 volt tijdens gloeien.
Maar heb wat anders gevonden. Heb via een mercedes server wat documentatie weten te vinden.
Daarin staat alles wat je wil weten over je OM636 motor. Ook met afbeeldingen en schemas.
Nu heb ik via die handleiding kunnen achterhalen dat mijn diesepomp anders is dan aangegeven. En weet ondertussen dat er ergens een blokkade zit in het diesel traject. Want het komt niet bij de verstuivers terrecht zover ik kan zien. De verstuiver leiding los en starten komt er niks uit. Maar de overloop retour leiding die ook op je verstuiver zit staat wel veel druk op wanneer je die los wilt halen. Ergens is er iets niet goed maar wat weet ik nog niet. Ook het voorgloei systeem doet wat het moet doen bij gloeien gaat controle lampje op dash uit. Maar gloei oog wordt niet rood warm maar op de bougies staat wel de spanning die nodig is. Erg vreemd. Leuk maar irritant plrobleem. Waar ik nog geen antwoord op heb.
Vandaar mijn vraag of er ook maar iets rook uit de pijp kwam...
Een lekolieleiding waar je het over hebt is geen hoge druk leiding (je eerdere verhalen klopten niet en dat dacht ik al).
Het kan idd zijn dat er verstuivernaalden vastzitten (die motor is niet gemaakt om de huidige 5% biodiesel die in de brandstof zit bij langere stilstand aan te kunnen).
Als er verstuivernaalden vastzitten heb je meteen een probleem met de hoge druk brandstofpomp omdat het een verdringerpomp is die zichzelf bij blokkeren stuk maakt.