Pagina 1 van 1

OPGELOST OM 352

BerichtGeplaatst: 04 Jan 2012, 23:10
door unimog
Een goedenavond;

Allereerst mijn complimenten voor de bijzonder snelle herstart van het watersport forum. Toppie! :D

Nu een vraag over de MB OM 352 Motor:
Ik kan mijn werkplaatshandboek ff niet vinden, waarschijnlijk uitgeleend, bij Piet Bos zie ik hem ook niet en Google brengt me ook niet echt verder.
Dus probeer ik het hier ff. Ik weet niet of de 352 ook in boten is ingebouwd?
Ik ben op zoek naar de klepspeling en de verstuiverdruk gegevens van mijn om 352, het gaat hier om de versie zonder turbo, 84 PK.

Alvast bedankt voor de moeite.

Re: OM 352

BerichtGeplaatst: 04 Jan 2012, 23:18
door Bejakruiser
Hoi unimog,

Heb je toevallig ook een 6 cijferig motornummer? En bouwjaar?

Re: OM 352

BerichtGeplaatst: 04 Jan 2012, 23:25
door unimog
Hallo Beja kruiser;

Motornummer heb ik niet bij de hand, bouwjaar is 1971.

M.vr.grt.

Pieter

Re: OM 352

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012, 22:13
door CeesH
Hallo Unimog,

:D Ik heb een 1213 bj 1984 met een OM 352A (ongeblazen).

Overigens hier in Brazilie wordt de OM 352 nog steeds gebouwd in uitvoeringen van 90 tot 220 pk vooral toegepast in Kurtzhaubers die gebouwd zij tot dik in de jaren '90. Hoe ze dat vermogen uit dat blokje persen in mij nog niet duidelijk.

Kijk plezier; http://antigosverdeamarelo.blogspot.com/2009/04/cegonha.html

M.vr.gr.
CeesH

Re: OM 352

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2012, 22:28
door sinty
had er ook 1 in me andere scheepje, wart mij opviel dat was dat de olie vreselijk schoon bleef , kon m zo langs je broek smeren is mij en anderen nog steeds een raadsel was een dikke oude 6 cillinder , stond een plaatje op met thaus agregrat voor de rest niets

Re: OM 352

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2012, 23:29
door unimog
De om 352 van mij ligt In een Unimog 406, of eigenlijk staat hij er naast. Moet hem nog inbouwen na een restauratie van chassis en cabine. Ga ik zaterdag mee beginnen.
Heb hem 2 jaar geleden gekocht, was in staat van ontbinding maar nu weer zo goed als nieuw.
Motor loopt als een zonnetje, is een door Mercedes Benz gereviseerde, 8 jaar geleden met de gespecificeerde facturen erbij. Heeft nu 1876 uur op de klok.

@ Ceesh

220 pk wist ik niet, er rijden wel nieuwere unimogs rond met 170 pk.
Bedankt voor de link, zeer interessant!


M.vr.grt

Pieter

PS.
Werkplaatshandboek gevonden.

Re: OM 352

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012, 01:09
door CeesH
unimog schreef:knip....................... er rijden wel nieuwere unimogs rond met 170 pk.
Bedankt voor de link, zeer interessant!

M.vr.grt

Pieter


Hallo unimog,

In Europa had je de 352 A & B, De A is de ongeblazen versie 130 pk, de B is de geblazen versie met 170 pk. De B versie heeft in het onderblok nog een aantal extra olieboringen om de koeling in de hand te houden.

De hier leverbare 90, 120, 200 en 220 pk kennen wij niet in Europa. Ze hebben in ieder geval weer de smering aangepast, vlak boven de carterpan aan de rechter achterzijde van het blok zit bij de 200 en 220 pk een oliedrukregelaar en 2 grote oliefilters.

M.vr.gr.
CeesH

Re: OPGELOST OM 352

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2012, 04:25
door CeesH
T'is wel geen bootmotor die OM352 van mij maar hij is ver van huis geweest, in de link een reis verslag van deze motor naar China.

Link: Turugart

M.vr.gr.
CeesH

Re: OPGELOST OM 352

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2012, 22:49
door unimog
Afbeelding
die van mij ligt hier in

M.vr.grt.

Pieter