IMPELLORPOMP

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

IMPELLORPOMP

Berichtdoor Anker » 07 Dec 2013, 16:39

Bericht door Anker » do 27 dec 2012, 14:17

Bij de Jabsco impellor pomp is het dekseltje van messing, is een wat zachter materiaal
vandaar de insnijding door rubber zand water. Mag dit worden vervangen door bv RVS dekseltje??
Of door een ander materiaal ?


gr Anker
Anker
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2012, 18:25
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor Jan Huibers » 07 Dec 2013, 16:40

Bericht door Jan Huibers » do 27 dec 2012, 15:35

Heb ik ook aan gedacht, heb dezelfde namelijk en de mijne was ook lekker ingeschuurd aan 2 kanten want je kan heb ook een keer omdraaien... Maar aan de andere kant... Nieuw dekseltje kost 30 euro... Ga ik niet voor zitten tobben met rvs want dat kost meer.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor Anker » 07 Dec 2013, 16:40

Bericht door Anker » do 27 dec 2012, 16:41

?
Anker
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2012, 18:25
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor Anker » 07 Dec 2013, 16:41

Bericht door Anker » do 27 dec 2012, 16:41

Gaat me niet zozeer om de kosten, maar om het telkens terug kerend probleem/slijtage in de messing.
En of twee verschillende metalen kwaad kan? Zou het dekseltje nog kunnen laten hard verchromen.

gr anker
Anker
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2012, 18:25
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor ..... » 07 Dec 2013, 16:41

Bericht door Doodle » do 27 dec 2012, 18:32

Ik zou niet zomaar omgaan naar RVS omdat zoals jullie zelf al zeggen een harder materiaal is, wat denk je dat er gaat gebeuren?

De levensduur van je impeller zal hard achteruit gaan omdat hij nu door een taaier materiaal moet gaan snijden.
Ik verwacht dat er ook qua wrijving problemen ontstaan, als ik me niet vergis komt er tijdens brons/messing een soort van olie welke de impeller zeg maar gesmeerd laat lopen RVS heeft die eigenschap niet!
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor reijmerink » 07 Dec 2013, 16:42

Bericht door reijmerink » do 27 dec 2012, 21:04

niet stoeien met(dubbel) versleten deksels,versleten pompen of defect gaande impellors..zie mijn topic..herhaaldelijk versleten impellors...alles ff vernieuwen ,pomp en al en geen zorgen over koelwater blokkering......grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 16:42

Bericht door vuuren1 » do 27 dec 2012, 21:18

Zal ik eens wat leuks vertellen?
Er bestáán zelfs RVS impellerpompen!
Dus kan dat gewoon...

Niet alleen het deksel slijt omdat je dat toevallig kan zien, het pomphuis is eveneens van dat zelfde materiaal en dat slijt aan de andere kant ook in.
Bij de betere pompjes zit daar overigens en verwisselbare slijtplaat.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor Anker » 07 Dec 2013, 16:42

Bericht door Anker » vr 28 dec 2012, 13:57

Dus RVS deksel geen probleem zal dan ook eens kijken of er een achterplaatje in zit
zou best mogelijk kunnen zijn bedankt voor de tip.
Zal zeker niet bezuinigen op de waterpomp bijna het belangrijkste onderdeel van de motor

vr gr Anker
Anker
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2012, 18:25
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor pascall » 07 Dec 2013, 16:43

Bericht door pascall » vr 28 dec 2012, 21:45

Heb zelf ook jaren met een zelf gemaakt RvS dekseltje gevaren, geen problemen gehad!

Mvg Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: IMPELLORPOMP

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 16:43

Bericht door vuuren1 » vr 28 dec 2012, 22:23

De reactie van ons verse forumlid Doodle is in zijn mogelijke enthousiasme een advies wat niet is gebaseerd op de werkelijkheid en dan ook niet juist.

Het slijtplaatje achter de impeller kan je ook 1x omdraaien. Wel moet er dan vloeibare pakking achter omdat er anders water achterlangs kan lekken omdat die achterkant niet meer vlak is (dat is immers het voormalige loopvlak wat is ingesleten).
Beter is om het te vervangen omdat het plaatje met vloeibare pakking straks lastig te verwijderen zal zijn.

Plaatjes omdraaien doe ik alleen als het helemaal niks mag kosten..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten