Pagina 2 van 2

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2014, 17:57
door Viafortezza
Foutje

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2014, 18:12
door Viafortezza
Ah, er is gelukkig nog een sprankje hoop... Boot is inmiddels uit het water, dus dat wordt in het voorjaar na het poetsen en schilderen de eerste klus... Reviseren kan altijd nog.
Enorm bedankt, eagle, voor je uitvoerige en duidelijke instructie!

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2014, 11:05
door Klaver vier
Ik zou de tip van Eagle meteen gaan proberen,en niet van het voorjaar pas.
Mooier als nu op de kant kan je het niet proberen,en dan weet je tenminste waar je aan toe ben,en kom je van het voorjaar niet voor de varrassing dat je misschien de keerkoppeling er alsnog af moet halen,en dat niemand tijd heeft om te repareren,en je op de kant moet blijven terwijl je lekker wil varen.
Doe wat je het beste lijkt en trek je niets van mij aan,het is mijn mening maar.
Gr René ( De Stoere).

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2014, 12:13
door elrenegado
ik zou het ook nu op de kant doen.
grote voordeel is dat je iemand aan de schroef kan laten draaien, ipv zelf aan de gladde as draaien.

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2014, 16:14
door Viafortezza
Vanochtend toch maar even geprobeerd. Hij pakt binnen een halve slag al, zelfs al binnen een kwart. Als ik de post van eagle goed begrijp, moet de boel nu toch uit elkaar...

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2014, 01:59
door eagle
Nu weten we meer..

Schakelmechaniek = OK
Spie (hamertje) = OK
Axiale lagering van de secundaire as = OK

Slip bij het inschakelen komt vrijwel zeker door slijtage van de dubbelconus.

Vaak kan dat worden opgelost door inslijpen van de conussen in hun cups met hulp van klepslijppasta. Dat vereist ervaring! Conus en cup moeten in lijn worden geleid tijdens het slijpen mbv een hulp-as. De inslijpdiepte mag niet te diep worden; dat lijdt tot afkeur van de dubbelconus (duur ding..).

Trouwens; Het de- en monteren van een MS koppeling, waaronder het uitshimmen, vraagt ervaring en speciaal gereedschap: Geen werk voor de (gerespecteerde) doe-het-zelver...

Gr, Eagle

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2014, 10:39
door Viafortezza
Ok, dit klinkt een beetje hoopgevend, maar er moet dus wel degelijk een deskundige bij komen. En de tips van vorige posters om dat voor het voorjaar te doen is is natuurlijk wel een heel goede. Bedankt iedereen voor het meedenken en de inbreng van deskundigheid!!!

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2021, 09:03
door Pierrevandereijt
Goede morgen
Als ik aan het varen bent en wil m’n snelheid opvoeren vliegt hij hoog in z’n toeren maar kom niet vooruit als ik m’n gas daarna gas terug geeft en weer langzaam opvoer gaat dat tot op een bepaalde moment en vliegt hij weer in hoge toeren wat zou dit kunnen zijn

Re: Keerkoppeling

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2021, 09:15
door heuvels
controleer oliepeil in je keerkoppeling...

en geef wat meer info over type etc. als dit niet helpt.
en open een nieuw onderwerp dat is overzichtelijker.