waterlock

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

waterlock

Berichtdoor paure nesci » 07 Dec 2013, 13:38

Bericht door paure nesci » do 07 maart 2013, 10:13

ik heb bij mijn stalen jacht (10 meter, geklonken b.j. 1950)de indenor xdp 490, 7 cm laten zakken zodat de vloer in de stuurhut weer vlak is,(orgineel zal er wel een zijklepper ALBIN ingestaan hebben ofzo) (weg met die struikelfactor)moet ik nu ook de (gietijzeren) waterlock 7 cm laten zakken ? er zit geen enkele beluchter in het uilaatsysteem...wanneer is er kans op waterslag ?
Believe me , my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats......
paure nesci
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 13:57
ligplaats:
info:

Re: waterlock

Berichtdoor eagle » 07 Dec 2013, 13:38

Bericht door eagle » do 07 maart 2013, 18:20

Als het injektiepunt, waar het koelwater in de uitlaatbocht wordt gespoten, lager zit dan ca 15 cm boven de waterlijn, is er kans op hevelen, en hoort er een anti-hevelklep te zijn.

De waterlock moet minimaal lager zitten dan het uiteinde van de uitlaatbocht, daar waar de slang erop zit, liefst nog wat lager..

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: waterlock

Berichtdoor paure nesci » 07 Dec 2013, 13:38

Bericht door paure nesci » vr 08 maart 2013, 08:58

Bedankt, nu ga ik dan maar een beluchter plaatsen, dat is niet zo veel werk, maar die uitlaatdemper ? dan zou ik m onder de boot moeten hangen.... ik ga m op t laagste punt waar mogelijk monteren, dan zit ie (ten opzichte van de oude situatie) altijd weer 5 cm lager dan voorheen...
Believe me , my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats......
paure nesci
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 20 Dec 2013, 13:57
ligplaats:
info:

Re: waterlock

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 13:39

Bericht door vuuren1 » vr 08 maart 2013, 21:02

Het hoogste punt van de aansluiting van de waterlock moet lager liggen dan het laagste punt van het injectiepunt in het injectiestuk.
Verder moet de slang op afschot zijn aangebracht.

Een beluchter is een hevelbreker en niet heilig. Ofwel altijd de buitenboordkraan sluiten als de motor langer dan kort stilstaat.
De beluchter heeft een kleine beluchtende doorlaat (of een klepje) en die kan zomaar verstoppen en dan is een beluchter geen beluchter meer.
Het aanleggen van de beluchter kent ook een aantal regeltjes (anders werkt het ook niet)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten