huis keerkoppeling

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor bassie77 » 05 Jan 2012, 17:55

Er is toch ook een techniek om langs de scheur gaatjes te boren en dan te pinnen oid. Ik weet dat een vriend van mij dat deed bij motorblokken die vriesschade hadden opgelopen. Het schijnt dat ze nog steeds ronddraaien (of varen..)

Maar ik weet niet meer precies hoe hij dat noemde.
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor fox4you » 05 Jan 2012, 18:18

Krammen.
Zo'n reparatie is ooit eens in de Waterkampioen beschreven kompleet met foto's.
Ben het nooit in het echt tegen gekomen maar Diesel repairs doet er ook iets in.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor bassie77 » 05 Jan 2012, 19:35

Schijnt goed te werken. Ik begrijp dat hij meerdere blokken die wegens vorstschade vervangen zijn zo gemaakt heeft. Deze blokken lopen blijkbaar nog steeds. Wellicht is dat een methode voor @7kinderen.
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2012, 19:58

ja ben aan het aan onderzoeken.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor Wilfried » 05 Jan 2012, 20:59

Er bestaat een methode om dergelijke gietstukken te herstellen, het is niet het gewone lassen maar een systeem waarbij er poeder gebruikt wordt . Eens vragen bij een beroepslasser, die zal dat wel weten.
Wilfried
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:48
ligplaats:
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor gast » 05 Jan 2012, 21:05

Dat heet heel toepasselijk onder poeder lassen.
http://www.nil.nl/public/cms/lists/upload/15_op.pdf
gast
 

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2012, 21:36

Een scheurtje in gietijzer zal bijna altijd verder scheuren.
Om dat te stoppen wordt er aan de einden van de scheur een gaatje geboord ("afboren").
Dat moet in de praktijk echter wel uitvoerbaar zijn. In een vlak gedeelte wat niet te dik is lukt dat vaak wel, maar in een wat anders gevormd onderdeel vaak niet (omdat de boor niet met de scheur mee de hoek om kan).

Lassen van gietijzer wordt lastig en vereist een specialist op dat gebied.
Dan nog kan het erg lastig worden en gewoon niet lukken. Zo hadden we op de zeevaartschool een carterpannetje van een Volvo Penta met een eenvoudige scheur.
De collega's lasdocenten kreeg het geen van allen gelast. Later een lasspecialist van de lasapparatuur fabrikant ook niet (dat zijn meestal tovernaars).


Als het bv. een koelsysteem betreft moet de scheur ook nog dicht, in een koppelinghuis lijkt mij dat niet echt nodig.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor fia2 » 05 Jan 2012, 22:54

Zit dit te volgen maar misschien is dit iets?

http://www.xtrack.nl/product/devcon-a-v ... -500-gram/
fia2
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 Jan 2012, 22:49
Woonplaats: Zwijndrecht
ligplaats: Dordrecht Maartensgat
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor harry1 » 06 Jan 2012, 10:41

dit is een van de diverse epoxy middelen/of2 comp. middelen, die op de markt zijn
je moet inderdaad de juiste vinden

maar krammen kan heel goed, en solderen iedem, met de nodige voorbewerkingen

als het huis is leeg gehaald, zou je kontakt op kunnen nemen met patric, van het lasforum, kijken of die een idee heeft (woont in amersfoort)
harry1
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 22:16
ligplaats:
info:

Re: huis keerkoppeling

Berichtdoor Bejakruiser » 06 Jan 2012, 11:06

Bejakruiser schreef:Innotec heeft een 2 componenten product in hun programma. Waaronder ook speciaal voor metaal. Daar zou je het mee kunnen maken. Maar zoals gezegd blijft het een lapmiddel.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten