hermotorisering - aandrijflijn

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: hermotorisering - aandrijflijn

Berichtdoor Popeye » 07 Dec 2013, 12:11

Bericht door Popeye » di 12 feb 2013, 10:24

J
an Huibers schreef:
Nah Wim.... Ik vindt het nooit zo grappig als de boekhouder me vrolijk opbelt om het te betalen bedrag door te geven..



Volgens mij is het zo, dat wanneer je een boel moet betalen je goed hebt verdient. Zo was het in "mijn tijd" wel in ieder geval. Of is er iets verandert?
Ja BTW is van 19% naar 21% gegaan.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: hermotorisering - aandrijflijn

Berichtdoor Pallieter » 07 Dec 2013, 12:12

Bericht door Pallieter » di 12 feb 2013, 11:44

Jan Huibers schreef:
Nah Wim.... Ik vindt het nooit zo grappig als de boekhouder me vrolijk opbelt om het te betalen bedrag door te geven..



Die BTW heb je in rekening gebracht bij een ander (meestal particulier) en moet je logischerwijs afdragen aan de belastingdienst. Je betaalt het dus niet uit eigen zak.
Typisch ondernemers gezeur dus.
Klaverviervlet: geluk op het water!
Gebruikers-avatar
Pallieter
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 14 Jan 2012, 16:17
Woonplaats: Akkrum
ligplaats: Akkrum
info:

Re: hermotorisering - aandrijflijn

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 12:12

Bericht door vuuren1 » di 12 feb 2013, 22:38

Als je weinig of geen BTW hoeft af te dragen moet je je pas zorgen maken, dan heb je niks verdient...
Het nadeel bij de aankoop van een schip (als bedrijf) van een particulier is dat het om een marge geval gaat en je geen betaalde BTW kunt opvoeren.

Ik heb nog een mooie en erg stevige boot in de aanbieding met BTW factuur, dat kan Jan opvoeren en helaas moet ik de ontvangen BTW daarvan dan wel weer afdragen...
BV: Een vrijwel nieuw schip met iets meer dan 200 vaaruren van 220.000 incl. BTW kost voor een bedrijf nu ongeveer de helft.

Dat 21% veel is is een feit en remt de marktwerking absoluut, de klant betaalt immers 21% aan de staat en kan er nooit meer iets mee.
Bedrijven onder elkaar betalen de 21% over de verschillen, in hun onderlinge markt, dat is nog te doen.

Om het kringetje rond te houden moet de consument 21% meer betalen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten