diameter injectiebocht

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor Wolf1 » 07 Dec 2013, 00:21

Bericht door Wolf1 » zo 20 jan 2013, 21:52

MARC33 schreef:
hoi,
Is uw pompaandrijving een aandrijving met impeller ?
ik denk dat het normaal is dat er soms een extra water uitlaat is. Elke keer dat er een gedeelte van de impeller langs de uitgang passeert is er een extra waterpush die vertrekt . de uitlaat van het ronddraaien van de motor geeft uiteraard ook een extra uitlaat druk . Komt er stoom uit de uitlaat ?
Hoe groter de ingang bocht hoe trager het water er door moet en gaat . Heb liever wat meer uitstoot dan dat het water eruit sijpelt en zodat de temp motor omhoog gaat ?
M

rebel schreef:
inderdaad via een impellerpomp.het koelwater spuit er door de gehele diameter uit'
uitlaat gassen zijn er niet, ? heel soms ruik je nogwel dat het een diesel is, maar dan moet de wind van achter zijn.er is geen stoom.
gr. rebel


MARC33 schreef:
Indien de afstand ts motor en uitlaatstuk niet echt lang is dan komt het water er met veel kracht en hoeveelheid uit .
pomp zal zijn werk goed doen . ik hoor andere verhalen . zonder het te zien denk ik dat alles perfect werkt .de uitlaatgassen van de motor gaat toch ook via die weg naar buiten ,omdat je spreekt dat je geen dieseluitlaatgassen ruikt .



Als ouwehoeren troef is hebben jullie gewonnen !
Gr. Wolf1
P.s. tot de redactie wat hebben jullie met Mijneer (DAF) Dekker gedaan ? weet iemand zijn e-mail adres ?
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:23

Bericht door vuuren1 » zo 20 jan 2013, 23:15

35 mm is te krap bij deze motor, maar om een een goed beeld te krijgen zullen we meer informatie nodig hebben (minimaal alle gegevens van het hele systeem achter de motor).
We kunnen er met z'n allen van alles over proberen te bedenken maar dat zal geen concrete oplossingen geven zonder alle informatie. Dus doe je best, lever het aan en we helpen je aan een oplossing.


@Wolf1,

We hebben ons best gedaan om oude en ex-forumleden hierheen te halen (dat werd bij Zeilen onmogelijk gemaakt omdat vermelding van deze site meteen werd afgestraft en PB's niet mogelijk waren).
Zo is Dekker op dit moment nog niet teruggevonden.

Het is wel zo dat iedereen die even de moeite neemt om te zoeken inmiddels toch wel redelijk gemakkelijk op dit forum terecht kan komen.
Wat ik van meerdere wel achterhaalde leden heb begrepen is dat ze de handdoek in de ring hebben gegooid na de onprofessionele overgang van het oude forum naar de volmaakte teleurstelling die nu Zeilen heet...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor rebel » 07 Dec 2013, 00:23

Bericht door rebel » ma 21 jan 2013, 21:28

wolf1 er heeft hier niemand om uw mening gevraagt, dus ook niet naar uw bemoeizucht.
ouwehoeren word vaak in het bejaardenhuis gedaan, daar waar u ook thuis hoort!
het zou wenselijk zijn als u hier buiten blijft, het neigt naar ruzie zoeken!

nog even over het uitlaatsysteem, achter de injectiebocht komt 60cm slang, dan het nlp 50 waterlock die vervolgens weer over gaat naar 2 meter slang
die met een opstaande bocht weer op de 50mm spiegeldoorvoer aangesloten staat.
mvg rebel
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:23

Bericht door vuuren1 » ma 21 jan 2013, 22:17

Een 50 mm systeem is wel gangbaar voor deze motoren.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor MARC33 » 07 Dec 2013, 00:24

Bericht door MARC33 » ma 21 jan 2013, 22:40

Hoi R,
de lock is zowel in als uit dia 50 mm ?
uitlaat motor 60 mm naar 50 mm ? moet dit niet omgekeerd zijn ?
Het waterlock indien dia van groot naar klein zal goed gevuld geraken en zullen de uitlaatgassen goe hun werk moeten doen ,vermoed ik
M
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:24

Bericht door vuuren1 » di 22 jan 2013, 03:16

@Marc33,

Ik denk dat je het verhaal niet helemaal goed hebt begrepen:
Lees het nog even opnieuw en let dan eens op de verschillen tussen cm en mm.
Het één gaat over diameter en het ander over lengte van de slang.
En als je 2 tellen zoekt op de NLP50 dan zie je dat 50 ook 50 mm is bij die Vetus waterlock (in en uit).

Ik weet wel dat de gegeven informatie niet altijd even duidelijk wordt neergezet, maar alvorens te reageren moet ik sommige vragen ook wel eens 5x lezen... ;)

nb.
Wolf1 reageerde eerder niet echt vriendelijk maar er zat m.i. wel een kern van waarheid in.
Hij heeft er hier en daar rood gekleurde vraagtekens bijgezet en dat kan ik technisch gezien wel volgen omdat de zinnen voor de bijgeplaatste vraagtekens eigenlijk geen positieve bijdrage gaven.
Dan kan de vraagsteller ook wel mopperen maar hij is niet geholpen met een verhaal wat ik ook niet kan volgen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor MARC33 » 07 Dec 2013, 00:25

Bericht door MARC33 » di 22 jan 2013, 12:48

@Hans ,
inderdaad heb ik het verkeerd gelezen .
Was me aan het focussen omdat vraagsteller sprak over VEEL en CONSTANTE wateruit uitloop met regelmatig extra water .
Kan het zijn dat de pomp iets te groot is en veel meer water verplaatst dan nodig is .
Motor haalt( dan ) zijn bedrijfstemperatuur niet volledig ??
maar ja ,wat is een grote , normale en/of kleine wateruitstoot .?
Misschien weet Wolf 1 dat . : :lol:
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:25

Bericht door vuuren1 » di 22 jan 2013, 22:39

@Marc,

Als er een -echte- Bowman koeler op zit zal er ook wel een zeewaterpompje aan de motor zitten wat er bij past (dat is uiteraard maar een aanname).
We hebben immers geen informatie over de pomp gehad..

Of de motor de bedrijfstemperatuur zal halen hangt vooral af van de thermostaat in het interne koelsysteem.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor eagle » 07 Dec 2013, 00:26

Bericht door eagle » wo 23 jan 2013, 19:13

@Rebel

Gegevens van bestaande installaties (duizenden..):Bijv...

Motor Volvo Penta MD 17C/D: 36 pk/2500/3000 rpm, 3 cil 1.7 ltr: Uitlaatbocht int diam. 32 (45mm slang).
,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, MD 21 A/B 62 pk/3600 rpm 4 cil 2.1 ltr: ,, ,, ,, ,,,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,,,, .45 (60mm slang).

Altijd voorzien van waterlock/ muffler / huiddoorvoer: D= gelijk aan D bocht.

Waterhoeveelheid is door fabrikant middels keuze van de impellerpomp (N 1/2 rpm motor!; aandrijving door nokken-as)
gedaan,dusdanig, dat ca 80 % voldoende is voor de motorkoeling bij vol vermogen; hierdoor blijft de
thermostaat in zijn werkgebied. De overige 20% blijft door de bypass gaan.. Uit de uitlaat komt dus altijd 100%.

De absolute waterhoeveelheid is toerenafhankelijk; Impellerpompen zijn verdringerpompen; de Q/P is (bijna)
lineair, dus de waterhoeveelheid proportioneel met de toeren.

Het "pulseren" achter bij de uitlaat komt door het waterslot/aqualift: Hierin verzamelt zich water, dat
voorlopig nog niet naar buiten komt, totdat de door de uitlaatgassen opgebouwde druk het water kan wegpersen;
De hoogte van de waterkolom bepaalt die druk.

Uitlaatwatertemp. bij vol vermogen is ca 60 gr.

Gr Eagle
eagle
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor rebel » 07 Dec 2013, 00:26

Bericht door rebel » wo 23 jan 2013, 20:48

@eagel
bedankt voor de info.
35mm is mooi voor mij.
gr. rebel
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten