Bericht door vuuren1 » ma 28 jan 2013, 02:18
rebel schreef:
het waterlock is inderdaad de nlp 50 van vetus
alleen de injectiebuis zoals ik hem beter kan noemen, schat hem ca. 25cm lang 35mm inwendig, daarna word alles ruimer.
het waterlock staat ca. 50cm onder de injectiebuis.
het stelt allemaal niet veel voor, ook een andere injectiebuis proberen is niet al te veel werk.
daarom probeerde ik er hier achter te komen of ik goed zat met die 35mm.
gr. rebel
Het punt is dat erg hete uitlaatgassen heel erg in volume afnemen na het injectiepunt, daar moet juist bij het injectiepunt wel voldoende ruimte voor zijn.
Dan is 35 mm nogal krap.
Dat het daar na ruimer wordt is wel wel goed maar dat is na de -mede tegendrukbepalende fase bij de injectie van het water-.
Nogmaals: In de praktijk zal het door jou omschreven systeem bij een plezierboot geen problemen geven.
We hebben het inmiddels steeds langer over hoe het in theorie hoort.
nb.
Wolf1 is gewoon erg direct en vooral duidelijk in zijn reacties (voor diverse mensen een beetje té duidelijk).
Iedereen van ons oude forum heeft daar aan moeten wennen en zijn er toch achter gekomen dat zijn kennisniveau erg hoog ligt en we er veel aan kunnen hebben.
Als hij -technische onzin reacties- leest in een topic waar hij mee bezig is dan wordt de reactant daarop nogal eens afgestraft met een vrij botte en directe reactie.
Ik kan niet ontkennen dat hij dan meestal gelijk heeft.
Het zou zeker wat milder kunnen maar daar redt je in het (basis) vak van Wolf1 geen schepen in nood mee (ofwel niet lullen maar ingrijpen).
(ik heb ongeveer een zelfde achtergrond als Wolf1 en kan e.e.a. daardoor mogelijk iets beter begrijpen)
Toch vraag ik Wolf1 (openbaar) om even vaker tot 10 te tellen alvorens mensen als leken met lulverhalen te bestempelen.
Van forumleden kan je verwachten dat ze niet deskundig zijn en toch proberen mee te denken.
Mee eens dat als er foute beweringen staan dat je die uit de wereld helpt (het er in hakken heeft een tegenstrijdig effect, probeer dan uit te leggen hoe het zit).
En nu graag weer on-topic!