diameter injectiebocht

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor Wolf1 » 07 Dec 2013, 00:34

Bericht door Wolf1 » zo 27 jan 2013, 17:17

Je had al laten zien Niet over een al te hoog IQ te beschikken, is je niet kwalijk te nemen kan je niks aan doen.
Maar dat plaatjes kijken ook al te veel voor je is, gaat me irriteren, het plaatje was bedoeld je te laten zien hoe een goed werkend praktisch weerstandloos (uit standaard onderdelen bestaand) injectiestuk er uit ziet.
Je zouteloze onbenullige opmerkingen zien me genoodzaakt je verder in je vet te laten gaar koken, het gaat u goed !
Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1847
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor rebel » 07 Dec 2013, 00:34

Bericht door rebel » zo 27 jan 2013, 18:02

en ik weet nu zeker dat je oude leeftijd niet helemaal klopt met je kinderachtige gedrag!!!
slik je pil, geniet nog even van je bootje, want lang zal dat wel niet meer duren.
ik weet niet wat je leven verder nog inhoud ,,wil ik ook niet weten,,maar veel zal het niet wezen.
ps. wat ben jij toch snel op te naaien zeg!!!
vaarwel lijkt mij een weldaad.
gr.rebel
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor MARC33 » 07 Dec 2013, 00:37

bericht door MARC33 » zo 27 jan 2013, 22:23

Ik heb me X-aantal tijd geleden voorgenomen niet meer te reageren op negatieve reacties.
Ik heb alle reacties in deze topic nog is doorgenomen en sommige zijn er echt over . Daarom deze reactie .
Wolf 1 ,je kan het misschien allemaal veel beter weten als alle andere maar je hoeft nu niet echt uit de hoogte te doen .
Je hebt inderdaad een mooie tekening doorgestuurd om te laten zien hoe er een systeem moet uit zien .
Basis is basis en vermoed dat vraagsteller wel weet hoe een basis eruit ziet.
Wil je er echt iets anders mee bedoelen zeg het dan of doet er een verhaal bij.
Ik vermoed dat je er een sport van maakt en dat zou ik spijtig vinden.
problemen of situaties uitleggen alleen maar via tekst is niet eenvoudig .
Het is heel gemakkelijk om altijd opmerkingen te maken ,je kan beter bemerkingen maken .
Ik ken personen die niet gestudeerd hebben maar geef ze een motor en ze doen die lopen gelijk nen trein .
Ik reageer hier nu niet meer verder op buiten als het over het onderwerp gaat .
Laatst gewijzigd door ..... op 07 Dec 2013, 01:02, in totaal 2 keer gewijzigd.
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:49

Bericht door vuuren1 » ma 28 jan 2013, 02:18

rebel schreef:
het waterlock is inderdaad de nlp 50 van vetus
alleen de injectiebuis zoals ik hem beter kan noemen, schat hem ca. 25cm lang 35mm inwendig, daarna word alles ruimer.
het waterlock staat ca. 50cm onder de injectiebuis.
het stelt allemaal niet veel voor, ook een andere injectiebuis proberen is niet al te veel werk.
daarom probeerde ik er hier achter te komen of ik goed zat met die 35mm.
gr. rebel



Het punt is dat erg hete uitlaatgassen heel erg in volume afnemen na het injectiepunt, daar moet juist bij het injectiepunt wel voldoende ruimte voor zijn.
Dan is 35 mm nogal krap.
Dat het daar na ruimer wordt is wel wel goed maar dat is na de -mede tegendrukbepalende fase bij de injectie van het water-.

Nogmaals: In de praktijk zal het door jou omschreven systeem bij een plezierboot geen problemen geven.
We hebben het inmiddels steeds langer over hoe het in theorie hoort.

nb.
Wolf1 is gewoon erg direct en vooral duidelijk in zijn reacties (voor diverse mensen een beetje té duidelijk).
Iedereen van ons oude forum heeft daar aan moeten wennen en zijn er toch achter gekomen dat zijn kennisniveau erg hoog ligt en we er veel aan kunnen hebben.
Als hij -technische onzin reacties- leest in een topic waar hij mee bezig is dan wordt de reactant daarop nogal eens afgestraft met een vrij botte en directe reactie.
Ik kan niet ontkennen dat hij dan meestal gelijk heeft.

Het zou zeker wat milder kunnen maar daar redt je in het (basis) vak van Wolf1 geen schepen in nood mee (ofwel niet lullen maar ingrijpen).
(ik heb ongeveer een zelfde achtergrond als Wolf1 en kan e.e.a. daardoor mogelijk iets beter begrijpen)

Toch vraag ik Wolf1 (openbaar) om even vaker tot 10 te tellen alvorens mensen als leken met lulverhalen te bestempelen.
Van forumleden kan je verwachten dat ze niet deskundig zijn en toch proberen mee te denken.
Mee eens dat als er foute beweringen staan dat je die uit de wereld helpt (het er in hakken heeft een tegenstrijdig effect, probeer dan uit te leggen hoe het zit).

En nu graag weer on-topic!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor Wolf1 » 07 Dec 2013, 00:49

Bericht door Wolf1 » ma 28 jan 2013, 09:06

Hans, wat een lieve woorden, voel me heel gevleid, maar je commentaar dat ik eerst tot 10 moet tellen voor ik reageer begrijp ik niet helemaal, tel al tot 100 en probeer niet anders als uit te leggen. (lees de topic even terug)
Mijn vriend daaraantegen reageert niet op wat hij niet snapt en wil alleen lezen wat hem past, geloof niet dat het dan nog zin heeft hier tijd in te steken.
Voorbeeld de eerste zin van zijn laatse commentaar "en ik weet nu zeker dat je oude leeftijd niet helemaal klopt met je kinderachtige gedrag!!!" voor mij, bedoelde hij iets heel anders, dan dat hij hier schreef, al tel ik tot 1000 het gaat niet goed komen ! ! !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1847
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor rebel » 07 Dec 2013, 00:49

Bericht door rebel » ma 28 jan 2013, 13:23

wolf. niemand vind het leuk om publiekelijk afgezeken te worden.
denk ook niet dat ik hier zin in heb, maar je laat mij weinig keus volgens mij heb ik een paar paginas terug ook al aangegeven-
dat ik er met de andere forumleden ook wel uitkomt.
laten we ons als volwassene gedragen, en ieder in zijn waarden te laten!!
ook hier zal je comentaar op hebben, want dat laaste woord is ongetwijfelt voorjou. maar ik ben er klaar mee!!!

back on topic
nog een vraagje, van het voorjaar draai ik er ruimer injectie stuk op, 45mm. moet ik nog rekening houden met een-
groter risico op water in de motor.
gr. rebel
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor Wolf1 » 07 Dec 2013, 00:50

Bericht door Wolf1 » ma 28 jan 2013, 15:56

Alles waar je rekening mee heb te houden staat in het ……………… tekeningetje waar jij niets mee kon.
Was jij het niet, die in zijn waarde gelaten wilde worden ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1847
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor reijmerink » 07 Dec 2013, 00:51

Bericht door reijmerink » ma 28 jan 2013, 22:03

@rebel..ik steun hans van vuuren en wolf1..zij zijn van het deskundige zeemans type..incluis direct zijn..en gij?? grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:51

Bericht door vuuren1 » ma 28 jan 2013, 22:35

Wolf1,
Ik snap wel hoe het zit en ik deed het in het begin ook ongeveer zo maar dan vervallen de topics in persoonlijke opmerkingen over en weer.
De bedoeling is dat we -proberen- adviesen te geven (voor zover dat binnen het kennisgebied ligt).

Uiteraard zie ik vaak zeer onvolledige vragen verschijnen waar niemand iets zinnigs op kan zeggen (behalve als je helderziende bent).
Dan maar of door vragen of in het sop laten gaarkoken want als je er iets van zegt is het vaak ook niet goed..
(ik heb ook nog e.e.a. geleerd van mijn tijd in het zeevaartonderwijs, daar zijn de studenten ook geen -sponzen- die alles dankbaar opzuigen)

@Rebel,
De diameter heeft niet zozeer te maken met een risico op teruglopend- of hevelend water naar de motor als wel een aantal andere factoren waar wij nu geen zicht op hebben.
In dat geval hebben we veel meer informatie nodig.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: diameter injectiebocht

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:52

Bericht door vuuren1 » ma 28 jan 2013, 22:35

Wolf1,
Ik snap wel hoe het zit en ik deed het in het begin ook ongeveer zo maar dan vervallen de topics in persoonlijke opmerkingen over en weer.
De bedoeling is dat we -proberen- adviesen te geven (voor zover dat binnen het kennisgebied ligt).

Uiteraard zie ik vaak zeer onvolledige vragen verschijnen waar niemand iets zinnigs op kan zeggen (behalve als je helderziende bent).
Dan maar of door vragen of in het sop laten gaarkoken want als je er iets van zegt is het vaak ook niet goed..
(ik heb ook nog e.e.a. geleerd van mijn tijd in het zeevaartonderwijs, daar zijn de studenten ook geen -sponzen- die alles dankbaar opzuigen)

@Rebel,
De diameter heeft niet zozeer te maken met een risico op teruglopend- of hevelend water naar de motor als wel een aantal andere factoren waar wij nu geen zicht op hebben.
In dat geval hebben we veel meer informatie nodig.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten