REVISIE MB MOTOR

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

REVISIE MB MOTOR

Berichtdoor MARC33 » 07 Dec 2013, 00:09

Bericht door MARC33 » za 26 jan 2013, 22:27

Afbeelding
Ik hoop dat de foto te zien is .
motor staat te koop op marktplaats voor 800 €.
rivisie is zeker nodig zegt verkoper .
is dit te doen ?
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: REVISIE MB MOTOR

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:09

Bericht door vuuren1 » za 26 jan 2013, 23:35

De foto is te zien maar niet herkenbaar.


Eerlijk van de verkoper om te zeggen dat revisie nodig is, dan zal het wel een puinhoop zijn...
Een MB motor van 60 jaar geleden reviseren is water naar de zee dragen, dat wordt op zeker een enorme teleurstelling.
Deze is heeft geen waarde behalve de oud ijzer prijs (je weet niet wat je allemaal tegen gaat komen).

Voor een versleten spul is het altijd te duur ik heb een goede inruiler OM636 (compleet met alles) voor 800 euro verkocht...
(inclusief gereviseerde dynamo en startmotor).

Als je in dit soort schroot denkt dan vraag ik mij af waarom je belangstelling voor een nieuw casco hebt?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: REVISIE MB MOTOR

Berichtdoor MARC33 » 07 Dec 2013, 00:09

Bericht door MARC33 » za 26 jan 2013, 23:51

@Hans ,
Een nieuw casco is er niet van vandaag op morgen .
ondertussen kan er nog iets bij hé :roll:
Deze topic is daarom niet alleen voor mij .
Misschien hebben andere er iets aan . :oops:
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: REVISIE MB MOTOR

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:10

Bericht door vuuren1 » zo 27 jan 2013, 01:52

Ik snap het nut van je onderwerp / topic niet echt.

Wie wordt daar wijzer van?
Het aanbod is niets anders dan veel geld proberen te vangen voor oud ijzer.

En als jij een potentiele koper van een nieuw schip zou zijn kom je niet met een vraag over een dergelijke motor..
In dat geval lopen er een aantal dingen niet in de pas omdat ieder verstandig denkend mens weet dat een scheepsmotor in een nieuwe boot geen rommel moet zijn en het minimaal 15x meer kost dan deze schroothoop.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: REVISIE MB MOTOR

Berichtdoor stentor950 » 07 Dec 2013, 00:10

Bericht door stentor950 » zo 27 jan 2013, 12:42

@Hans,

Juist deze reactie van jou is voor de leek waardevol. Het geeft aan dat de motor slechts een oudijzer prijs heeft en er dus veel te veel voor wordt gevraagd.

Als handige amateur zou je - indien je deze voor een prikkie op de kop kan tikken- met dit gegeven dus wel wat kunnen.
PS. IK begin er niet aan hoor ;)
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: REVISIE MB MOTOR

Berichtdoor rebel » 07 Dec 2013, 00:10

Bericht door rebel » zo 27 jan 2013, 13:38

degene die zoekt, en hier de tijd voor neemt kan voor deze prijs een goeddraaient exemplaar op de kop tikken.
onderdelen is ook geen probeem, sommige dingen word wat moeilijker, maar ook hier geld dat je met wat tijd-
en moeite nog overal aan kan komen.
gr. rebel
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: REVISIE MB MOTOR

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:11

Bericht door vuuren1 » ma 28 jan 2013, 01:22

Ik ken vele voorbeelden waarbij men eerst geld in een oude motor gingen stoppen en waar het niet meer ophield.
Dan wordt de drempel naar een nieuwe motor steeds groter terwijl het uitgegeven bedrag aan een hopeloze oude motor het bedrag voor een nieuwe al heeft overstegen.
Dat geeft toch stof tot nadenken?

Als er na al dat leergeld (en sparen!) uiteindelijk toch een nieuwe motor kwam hoor ik nooit iets anders dan: "Had ik jaren eerder moeten doen".

Voor een oude MB OM-636 kan je nog van alles kopen (nu nog..).
Een gescheurde cilinderkop is bijvoorbeeld een bekend fenomeen, je moet inmiddels echter wel ca. 900 euro neertellen voor een gebruikt exemplaar (naar een opgave van Drinkwaard).
En daar is niks aan gereviseerd.

Dergelijke oude motoren biedt men niet te koop aan omdat ze zo goed bevallen, in dit geval geeft de verkoper zelfs aan dat revisie noodzakelijk is.
Maar er worden zat oude bv. Peugeot-Indenor en Mercedes motoren aangeboden en geloof mij: Dat is niet omdat ze zo goed bevallen (anders worden ze niet opgeruimd).

Een leuk praktijkvoorbeeld:
Ik bood die MB OM636 aan voor iets van 800 of 850 euro, een klant van ons bood eenzelfde motor aan voor 2250 euro. Die motor was zeker minder dan de motor die ik aanbood (hij had bij ons een nieuwe motor aangeschaft).
Hij was de motor binnen 2 weken kwijt en ik kwam er niet vanaf...
Kennelijk was ik te goedkoop.. Mijn prijs was dus te laag ingezet voor een goede motor, zijn prijs paste kennelijk beter bij een denkbeeldige "goede motor" (die op zeker minder goed was..).

Dus los van de prijs is het aan te bevelen om toch heel goed te (laten) kijken waar je eventueel aan overweegt te beginnen.
Wij doen niks met gebruikte motoren omdat we het niet vertrouwen (behalve een enkele uitzondering waarvan de historie aantoonbaar en bekend is).

Inruilen is ook zoiets, dat betaald de klant toch zelf, dan geven we beter maar korting en dan mag iemand de oude motor zelf verkopen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten