door vuuren1 » 07 Dec 2013, 00:11
Bericht door vuuren1 » ma 28 jan 2013, 01:22
Ik ken vele voorbeelden waarbij men eerst geld in een oude motor gingen stoppen en waar het niet meer ophield.
Dan wordt de drempel naar een nieuwe motor steeds groter terwijl het uitgegeven bedrag aan een hopeloze oude motor het bedrag voor een nieuwe al heeft overstegen.
Dat geeft toch stof tot nadenken?
Als er na al dat leergeld (en sparen!) uiteindelijk toch een nieuwe motor kwam hoor ik nooit iets anders dan: "Had ik jaren eerder moeten doen".
Voor een oude MB OM-636 kan je nog van alles kopen (nu nog..).
Een gescheurde cilinderkop is bijvoorbeeld een bekend fenomeen, je moet inmiddels echter wel ca. 900 euro neertellen voor een gebruikt exemplaar (naar een opgave van Drinkwaard).
En daar is niks aan gereviseerd.
Dergelijke oude motoren biedt men niet te koop aan omdat ze zo goed bevallen, in dit geval geeft de verkoper zelfs aan dat revisie noodzakelijk is.
Maar er worden zat oude bv. Peugeot-Indenor en Mercedes motoren aangeboden en geloof mij: Dat is niet omdat ze zo goed bevallen (anders worden ze niet opgeruimd).
Een leuk praktijkvoorbeeld:
Ik bood die MB OM636 aan voor iets van 800 of 850 euro, een klant van ons bood eenzelfde motor aan voor 2250 euro. Die motor was zeker minder dan de motor die ik aanbood (hij had bij ons een nieuwe motor aangeschaft).
Hij was de motor binnen 2 weken kwijt en ik kwam er niet vanaf...
Kennelijk was ik te goedkoop.. Mijn prijs was dus te laag ingezet voor een goede motor, zijn prijs paste kennelijk beter bij een denkbeeldige "goede motor" (die op zeker minder goed was..).
Dus los van de prijs is het aan te bevelen om toch heel goed te (laten) kijken waar je eventueel aan overweegt te beginnen.
Wij doen niks met gebruikte motoren omdat we het niet vertrouwen (behalve een enkele uitzondering waarvan de historie aantoonbaar en bekend is).
Inruilen is ook zoiets, dat betaald de klant toch zelf, dan geven we beter maar korting en dan mag iemand de oude motor zelf verkopen.
Groet, Hans van Vuuren