Pagina 4 van 5

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:55
door vuuren1
Bericht door vuuren1 » di 18 sep 2012, 22:41

Wim,

De fabrikanten van tovermiddelen beloven van alles, ook dat vervuilde brandstof weer nieuw wordt.
Als de brandstof schoon is verkopen ze immers niks meer.

Ik heb boot holland niet bezocht, wat had Dintra om de brandstof te vernieuwen?
Ik zag op de website ongeveer 6 onderwerpen die ik in pdf moet downloaden en dat heb ik niet gedaan.

Het wordt een gat in de markt om een Brandstof Verzekering voor pleziervaartuigen te ontwikkelen ;)

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:55
door Wim Niessen
Bericht door Wim Niessen » di 18 sep 2012, 22:56

Zo'n verzekering is een gat in de markt en daar kun je heel veel geld mee verdienen. In de kleine lettertjes zal immers komen te staan dat de verzekerde verplicht is zijn brandstofopslag en transport "met de nodige" zorgvuldigheid moet behandelen. Met zo'n clausule is winst verzekerd.

Dintra noemt het ding Micro Seperator en daarmee stond Dintra op Boot Holland uitgebreid te demonstreren.
Op http://www.dintra.com/ned/800%20ned.htm vind je meer info.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:56
door vuuren1
Bericht door vuuren1 » di 18 sep 2012, 23:28

Precies!

Het Dintra verhaal is ook weer te mooi om waar te zijn.
Voor jachtjes gelden al die verhalen nooit omdat de tank de tijd krijgt om vol prut te gaan zitten tijdens de stilstandsperiodes die vaak erg lang zijn.
Ik val in herhaling maar dat probleem los je nooit op met filters of magneten.

Het proces van veroudering wordt nu nog meer beinvloed door bio toevoegingen en ik heb er geen last van.
Ik heb al zo vaak uitgelegd hoe het in elkaar moet zitten, dat blijf ik niet herhalen.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:56
door .....
Bericht door VRM marine » ma 29 okt 2012, 12:57

:mrgreen: dan zal ik het voor de laatste keer nog eens neerzetten!

A: zorg voor brandschone brandstof tanks!
B: zorg voor schone leidingen en goede filters.
C: zorg voor schone brandstof!!!
D: zorg er voor dat de vul openingen goed afsluiten!!!!! (liever niet gelijk met het dek ,maar er boven , of nog beter binnen!)
E: zorg voor een water aftap op het laagste punt van de tank en tap die ook zeer regelmatig af!
F: zorg dat er via de ontluchting geen vocht (regen/buiswater oid) in de tank kan komen .
G: zorg om condens vorming te voorkomen zoveel mogelijk voor of geheel volle tanks , of geheel lege!

nogmaals , tap geregeld de waterzak af!, en monteer dicht bij de tank een water afscheider tussen uw leiding!(en tap hem ook regelmatig af!)
dit filter voorkomt geen water in uw tank , maar wel in uw inspuit apperatuur!

het voorkomen van water in uw tank door lekkages, vuile brandstof en condens is het belangrijkste!
de zgn diesel bacterie komt voornamelijk door een groot vocht aandeel in de brandstof (ook door de bij menging van natuurlijke olieen in de moderne brandstof, welke water opnemend zijn!)

volgd u dit alles rest er niets dan gewoon lekker zorgeloos varen! ;)

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:57
door .....
Bericht door De-Bug » vr 18 jan 2013, 07:10

Hello all, I am the manufacturer of the De-Bug Units - I will explain the De-Bug Units, they eliminate bugs from diesel! The method destroys the living cells which are the carried with the fuel through the filters and are burnt. Nothing magical, not rocket science.
But not goo from the tank, no mention of the removing goo from the tanks, Debug Units do detroy the diesel bugs and the remnants are burnt with the fuel - we state Debug Units prevent bug sludge from building up in the tank.
Again there is no metion of preventing other fuel related sludge - the fuel filters deal with that - However when De-bug Units are used there is less sludge formation in the tanks and people are less inclined to use other additives - which can create sludge or goo as you call it.
De-Bug Units have been tested by the RIVO, Singapore Port Authority & ICI Corporate Research laboratory - in a number of tests and all have proven the method effective, Shell sponsered one of the tests and then fitted L9600 to diesel stores and truck stops.
And Engineers who have had a diesel bug problem that will not repond to any other method have founjd Debug Units to eliminate their bug problem.
The question is - Why when the laboratory tests and people that do use Debug Units all show they do work - why there are people who HAVEN'T USED them are so against them?

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:57
door Wim Niessen
Berichtdoor Wim Niessen » vr 18 jan 2013, 13:49
De-Bug schreef:
Hello all, I am the manufacturer of the De-Bug Units - I will explain the De-Bug Units, they eliminate bugs from diesel! The method destroys the living cells which are the carried with the fuel through the filters and are burnt. Nothing magical, not rocket science.
But not goo from the tank, no mention of the removing goo from the tanks, Debug Units do detroy the diesel bugs and the remnants are burnt with the fuel - we state Debug Units prevent bug sludge from building up in the tank.
Again there is no metion of preventing other fuel related sludge - the fuel filters deal with that - However when De-bug Units are used there is less sludge formation in the tanks and people are less inclined to use other additives - which can create sludge or goo as you call it.
De-Bug Units have been tested by the RIVO, Singapore Port Authority & ICI Corporate Research laboratory - in a number of tests and all have proven the method effective, Shell sponsered one of the tests and then fitted L9600 to diesel stores and truck stops.
And Engineers who have had a diesel bug problem that will not repond to any other method have founjd Debug Units to eliminate their bug problem.
The question is - Why when the laboratory tests and people that do use Debug Units all show they do work - why there are people who HAVEN'T USED them are so against them?



Lijkt mij dat de plaatser van dit verhaal zich beter met naam en toenaam kan melden.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:58
door henkvd
Bericht door henkvd » vr 18 jan 2013, 15:32

Wim Niessen schreef:.

Lijkt mij dat de plaatser van dit verhaal zich beter met naam en toenaam kan melden.




morison.com.au

Kennelijk heeft de beste man moeite gedaan om ldoor de registratie heen te komen, en heeft hij enige kennis van het nederlands, anders was dat ook niet gelukt. Het zoeken met Google lukt kennelijk aardig, tot hij hier terecht is gekomen.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:59
door Wim Niessen
Bericht door Wim Niessen » vr 18 jan 2013, 19:03

Ooit kwam ik een artikel tegen over DE-BUG. Was een voor mij een geloofwaardig verhaal dus heb ik mij zo'n ding aangeschaft.
Naderhand, na berichten hierover op het forum en na installatie van mijn nieuwe motor, heb ik dat ding verwijderd.
Ik kan niet beoordelen of hetgeen de fabrikant er over schrijft ook klopt. Ook kan ik dat niet met hetgeen anderen er over denken.(wie kan dat overigens wel en dan met 100% zekerheid??)
Wat mij zeer verbaasd is dat een bedrijf als Snijder Filtertechniek in Meppel, toch een autoriteit op filtergebied, DE-BUG verkoopt en aanprijst.
Wil de enige die het ECHT 100% zeker weet opstaan???

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:59
door henkvd
Bericht door henkvd » vr 18 jan 2013, 19:24

Hier staat alles http://www.magneet-armbanden.nl/werking ... t-sieraden

Tja, magnetisme heeft nu eenmaal een mag(neet)ische klank.
Mijn mening mag duidelijk zijn, werkt alleen als je er in gelooft.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2013, 00:00
door buldog
Bericht door buldog » vr 18 jan 2013, 20:37

Wim Niessen schreef:
Ooit kwam ik een artikel tegen over DE-BUG. Was een voor mij een geloofwaardig verhaal dus heb ik mij zo'n ding aangeschaft.
Naderhand, na berichten hierover op het forum en na installatie van mijn nieuwe motor, heb ik dat ding verwijderd.
Ik kan niet beoordelen of hetgeen de fabrikant er over schrijft ook klopt. Ook kan ik dat niet met hetgeen anderen er over denken.(wie kan dat overigens wel en dan met 100% zekerheid??)
Wat mij zeer verbaasd is dat een bedrijf als Snijder Filtertechniek in Meppel, toch een autoriteit op filtergebied, DE-BUG verkoopt en aanprijst.
Wil de enige die het ECHT 100% zeker weet opstaan???




Nou Wim dat je je zo laat beinvloeden door de mensen van dit forum m.b.t de Bug kan ook onterecht zijn.
Ook de techneuten onder ons kunnen geen enkel bewijs aanvoeren dat het niet zou werken.
Flauwe artikelen aanvoeren zoals de zogenaamde armbanden slaat ook kant nog wal.
Plaatst dat toch wel prijzige ding weer terug ,het kan geen kwaad en later zal toch blijken dat de reden tot aanschaf terecht was.
Henk