Pagina 3 van 5

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:50
door henkvd
Bericht door henkvd » zo 16 sep 2012, 23:24

De schepen tot 2000 PK draaien voor het over grote deel op gasolie, slechts een 10 tal draaien op zg zware olie, is nooit zo'n succes nummer geweest zware olie in de visserij, te veel onderhoud, tegen te weinig prijsvoordeel.

De vloot is wat leeftijd betreft behoorlijk gedateerd en stamt nog uit de tijd dat gasolie relatief goedkoop was. De gemiddelde leeftijd van de schepen zal minimaal zo'n 15 tot 20 jaar zijn, er wordt de laatste 10 jaar nauwelijks nog vernieuwd.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:51
door quichot
Bericht door quichot » ma 17 sep 2012, 12:19

Jan Huibers schreef:
Wat ik niet lees in de post van Quichot is dat de bacterie leeft en zich vermenigvuldigt op de grens water/diesel.




Dat klopt, maar hoe de bacterie zich in de tank vermenigvuldigt speelt in de verklaring van de fabrikant geen enkele rol. Die toverfilters zijn immers opgenomen in de leiding van tank naar pomp.
Maar nu je het toch ter sprake brengt: waarom zou drab van dooie bacteriën minder problemen veroorzaken dan drab van levende? Daarover lees ik niks. Wél claimt de fabrikant dat die drab in ene moeite door worden gemixt met de schone brandstof, maar hoe blijft volstrekt onduidelijk. Mogelijk door kolkingen in het binnenste van de Debug, maar dan werkt dat ding het net zo goed zonder magnetisme.

@buldog, ik bedoel het niet beroerd, maar met wat ik heb onthouden van m'n ouderwets degelijke HBS-b opleiding laat ik me door een vliesdun promotiepraatje geen knollen voor citroenen verkopen. Áls het al werkt, dan zeker niét op de manier waarop de fabrikant schetst.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:51
door buldog
Bericht door buldog » ma 17 sep 2012, 13:45

[quote"]buldog, ik bedoel het niet beroerd,[/quote]

Het laatste wat ik zou willen is dat je je beroerd voelt Quichot dan zou je ziek zijn :(
Ik voel me goed bij de brandstofopstelling inclusief de DE-Bug op mijn boot.
Geloof kan ik niet afdwingen ,maar goed ook er wordt menig oorlog over gevoerd.

Henk

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:52
door Wim Niessen
Bericht door Wim Niessen » ma 17 sep 2012, 18:40

Onderstaande link bevat ondermeer testresultaten en gebruikerservaringen.
Hierbij zijn bedrijven als Shell en andere grote organisaties.
Het RIVO heeft een half jaar testen uitgevoerd met De-Bug.
Zijn er onder ons dan mensen die deze testen en ervaringen met steekhoudende argumenten kunnen weerleggen??

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:52
door quichot
Bericht door quichot » di 18 sep 2012, 08:11

Wim Niessen schreef:
Zijn er onder ons dan mensen die deze testen en ervaringen met steekhoudende argumenten kunnen weerleggen??
http://de-bug.com.au



Slager? Eigen vlees? En zo? ;)

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:53
door Wim Niessen
Bericht door Wim Niessen » di 18 sep 2012, 10:11

Quichot, als je bedoeld dat ik die slager zou zijn dan zit je er naast :oops:

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:53
door buldog
Bericht door buldog » di 18 sep 2012, 11:28

Slager? Eigen vlees? En zo? ;)[/quote]

tjonge tjonge Quichot
Horende doof zijn? Ziende blind zijn? En zo?
Henk

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:54
door quichot
Bericht door quichot » di 18 sep 2012, 11:48

Goed. @Wim, jouw link leidt naar de site van de fabrikant. Die suggereert daarin dat in Nederland RIVO de werking zou hebben onderzocht. Dus ik heb de moeite genomen hún eigen link naar RIVO aan te klikken. En ja hoor, je komt op de site van RIVO. @buldog, lees even mee, dit wordt interessant.
RIVO blijkt opgeheven. Maar voor de volledigheid zijn de 28 afgesloten onderzoeksrapporten nog steeds ter inzage. Je raadt het al: geen woord over Debug.

Een paar jaar terug was er een soortgelijk produkt (met magnetische velden werden brandstofmoleculen gericht -kwatsj- die daardoor netjes in de pas liepen door de verstuivers -kwatsj. Dat leidde tot 20% besparing. Referenties? Ja hoor, onze eigen KNRM. Die waren zo positief over de tests dat ze het vlootbreed gingen toepassen. Ik de KNRM gebeld. Ik wilde als donateur wel eens weten of ze mijn geld daadwerkelijk over de balk smeten. Je raadt het alwéér: ze hadden daar nog nooit van dat produkt gehoord.

Vergelijk dit:
filmresencent Volkskrant: 'slechtse film van de eeuw!'
bioscoopaffiche: 'Volkskrant schrijft: film van de eeuw!'
En dan liegen ze geen woord

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:54
door vuuren1
Bericht door vuuren1 » di 18 sep 2012, 20:22

Tegen een dieseltank met prut helpt alleen schoonmaken..
En dan eens kijken wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn van die prutvorming en zo mogelijk de oorzaken wegnemen.

Is er iemand die echt gelooft dat de prut die naar de motor gaat ineens weer gezonde dieselolie wordt na het passeren van een magneetunit?
Of zou het eerstkomende filter dichtlopen?
Eén keer raden..

Of bedoelde men dat deze magneet dermate preventief werkt dat een tank met dieselolie inclusief 5% biocomponenten (die maanden achter elkaar ongebruikt wordt in de pleziervaart!) volledig schoon van prut zal blijven?
Nee toch?

De oorzaken van prut zijn:
- condens
- biotoevoegingen (nu 5% straks 10%) die zuren vormen en bacteriegroei bevorderen (de houdbaarheid is 2 maanden...)
- Wisselende temperaturen van de brandstof (bv, de tank in de motorruimte)
- Vuile brandstof tanken
- Vlokken a.g.v. vorst

Dus eerst de oorzaken wegnemen en/of eventueel chemische toevoegingen gebruiken om problemen tegen te gaan.

Re: DE-BUG filter

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2013, 23:55
door Wim Niessen
Bericht door Wim Niessen » di 18 sep 2012, 22:07

Uiteraard is het belangrijkste om te doen je dieseltank vrij van troep te houden en te zorgen dat het zo blijft.
Voor zover ik weet is er geen enkele producent of leverancier van dieselfiltersystemen of dieseloliebehandelende systemen die propageert om je tank te laten vervuilen omdat hun systeem de problemen wel opvangt.

Afgezien van de De-Bug het volgende. Dintra Transmissies te Putten stond met een stand op Boot Holland en toonde daar een syteem voor het reinigen van vervuilde dieselolie. Is dit systeem net zo "betrouwbaar" als De-Bug???