DE-BUG filter

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

DE-BUG filter

Berichtdoor adventure1 » 06 Dec 2013, 23:39

Bericht door adventure1 » za 15 sep 2012, 12:18

Ik kom via de website Nauticlink van deze maand een artikel tegen over een magnetisch filter, het filter heet DE-BUG (let op het tussenstreepje in de naam) en het zou actief zijn tegen dieselbacterie.
Het zou werken op basis van magnetisme, en daardoor zouden bacteriën worden uitgefilterd/vernietigd?
Als ik de artikelen op internet lees dan valt het me op dat er allerlei enthousiaste verhalen zijn te vinden maar het valt me ook op dat de leveranciers schermen met het feit dat er testen beschikbaar zijn maar welke testen dat zouden zijn, dat komt er niet uit.
Kortom, ik ben er sceptisch over maar misschien zijn er positieve ervaringen?
adventure1
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 16:55
ligplaats:
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor henkvd » 06 Dec 2013, 23:39

Bericht door henkvd » za 15 sep 2012, 13:10

Het dragen van een magnetisch polsbandje tijdens het tanken is net zo effectief !
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor quichot » 06 Dec 2013, 23:40

Bericht door quichot » za 15 sep 2012, 13:58

Het is een hardnekkig broodje aap. Veel quasie-fysische gobbeldiegoog en potjeslatijn over het 'richten' van atomen en zo. Totale nonsens natuurlijk, maar zoals bij ieder broodje aap is er altijd wel een goeie vriend die het uit de eerste hand van diens neef heeft, enz.
Met iets soortgelijks zou je ook 20% brandstof kunnen besparen. Ik heb eens een indrukwekkend rapport gelezen dat van het gemeentelijk busbedrijf van Utrecht afkomstig zou zijn. Daar bleek bij navraag niemand ook maar ooit van dat produkt te hebben gehoord.
O ja, voor wat het waard is, de Mythbusters hebben het getest en verdomd, die 20% klopte. Het verbruik nam met dat percentage toe! :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor buldog » 06 Dec 2013, 23:40

Bericht door buldog » za 15 sep 2012, 14:50

Echt hollands om de dingen af te branden wat men niet begrijpt.
De-Bug is al lang bewezen in de beroepsvaart ,o.a velen vissersschepen zijn er mee uitgerust.
Deze grote de-bugs kosten tig duizend euro,s een hele uitgave die echt niet gedaan zou worden als zij niet werkten.
Na veel ellende met de brandstof zelf ook een de- bug aangeschaft zo,n 10 jaar geleden ,en nooit meer problemen gehad.
Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor Jan Huibers » 06 Dec 2013, 23:40

Bericht door Jan Huibers » za 15 sep 2012, 17:59

Wat ik ervan weet is dat de dieselbacterie in de verplicht toegevoegde biodiesel zit... Maar daarmee is er nog niks aan de hand. Maar als je water in de tank krijgt heb je opeens een broeinest van bacterien. Deze vermenigvuldigen zich op de grens water-diesel...

Dat is wat mij verteld is hoe het zit met de dieselbacterie.... En dan snap ik alleen niet wat magnetisme voor toegevoegde waarde heeft..

Maargoed, uit de woorden van Buldog begrijp ik dat het wel werkt...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor stentor950 » 06 Dec 2013, 23:41

Bericht door stentor950 » za 15 sep 2012, 19:11

buldog schreef:
Na veel ellende met de brandstof zelf ook een de- bug aangeschaft zo,n 10 jaar geleden ,en nooit meer problemen gehad.
Henk




Beste Henk,

Het is altijd vervelend als je motor problemen hebt cq hebt gehad. Waar bestonden die toen uit, en wat heb je er allemaal aan gedaan?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor quichot » 06 Dec 2013, 23:41

Bericht door quichot » zo 16 sep 2012, 10:45

buldog schreef:
Na veel ellende met de brandstof zelf ook een de- bug aangeschaft




Hier ligt de kern van je probleem, denk ik. Wie zegt mij dat die ellende veroorzaakt werd door bacteriën? Het kan net zo goed zijn dat je een keer vuile olie hebt gebunkerd en dat je problemen toch wel over waren gegaan toen die op was. Zo gaat het met die toverdingen: doordat je toen ook dat filter hebt geïnstalleerd is de illusie gewekt dat daarin de oplossing school. Het viel toevallig samen.
De verklaring van de fabrikant zelf is en blijft wetenschappelijk gezien gewichtig klinkende kulkoek, en kán eenvoudig op grond daarvan niet werken. Maar misschien zit er ook wel een doodgewoon zeefje in, dat wél werkt.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor adventure1 » 06 Dec 2013, 23:42

Bericht door adventure1 » zo 16 sep 2012, 11:20

Even in aanvulling op mijn vorige post.
Waar ik naar op zoek ben is een goede onderbouwing dat het betreffende filter werkt, dat heeft niets te maken met het afbranden van dingen die je niet kent, het heeft alles te maken met gezonde nuchterheid.
Verhalen dat anderen het gebruiken zeggen me niets.
adventure1
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 16:55
ligplaats:
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor Wim Niessen » 06 Dec 2013, 23:43

Bericht door Wim Niessen » zo 16 sep 2012, 11:29

Misschien dat de onderstaan delink je verder helpt.

http://www.debug.co.nz
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor stentor950 » 06 Dec 2013, 23:43

Bericht door stentor950 » zo 16 sep 2012, 11:52

@adventure1

Even de link geopend en gelezen wat er daadwerkelijk staat. Er staat duidelijk dat het geen filter is maar een brandstof behandelingssysteem. Vraag is alleen wat wordt er behandeld en hoe doet men dit? Volgens de site van DE-BUG zou dit de brandstof moeten zijn.

Zou het werkelijk helpen??? Ik vraag het mij tenzeerste af. Zoals een ander al aangaf heb je waarschijnlijk - toen het probleem zich voordeed- meerdere maatregelen getroffen of was het slechts slechte brandstof en loste het probleem zichzelf op.

Als het werkelijk zou helpen, dan was iedere dieselmotor hiermee uitgerust. Het heeft hetzelfde effect als een spons onder het gaspedaal van je auto. Je kan het niet helemaal meer intrappen en je hebt meer weerstand. Hierdoor ga je vanzelf minder hard rijden en dat bespaard weer brandstof.

Ergo, een broodje aap verhaal :D Maar....als jij je hier goed bij voelt :wink:
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten