Verbruiksmeter diesel

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Verbruiksmeter diesel

Berichtdoor Arjen9 » 07 Apr 2020, 19:24

Mijn motor is van het oude soort, mechanische pomp en een retourleiding terug naar de tank.
Ik zou graag inzicht krijgen in het verbruik tijdens het varen.
Zijn er meters verkrijgbaar die dat kunnen meten en wie/ waar is dit te koop? Zal dus iets moeten zijn dat rekening houdt met de diesel die retour tank gaat.
Arjen9
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 Aug 2019, 10:01
ligplaats:
info:

Re: Verbruiksmeter diesel

Berichtdoor bas » 07 Apr 2020, 19:39

Ja die zijn er wel a la verbruiksmeter in de auto. O.a. bij http://www.floscan.nl/producten.php maar ook op de grote chinese site.

Geeft leuk inzicht wat je eigen gedrag met de pook voor invloed heeft. Om daadwerkelijk het verbruik over de lange termijn te meten is het maar zo,zo. De retourolie is veel warmer dan de inkomende en dan zul je weer sensoren e.d. nodig hebben die dat soort zaken gaan compenseren en uitrekenen, dan wordt brandstofverbruik meten ineens hele complexe materie en dat is voor een jacht niet weg gelegd.
Maar om inzicht te krijgen in wat die halve km/uur extra voor invloed heeft op je verbruik zijn genoemde metertjes heel leuk en ik ben er van overtuigd dat die zich vanzelf terug verdienen als je het metertje goed in je gezichtsveld plaatst.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Verbruiksmeter diesel

Berichtdoor Arjen9 » 07 Apr 2020, 21:45

Hoi, precies wat ik zoek maar op de home van die pagina staat dat ze gestopt zijn. :|

http://www.floscan.nl
Arjen9
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 Aug 2019, 10:01
ligplaats:
info:

Re: Verbruiksmeter diesel

Berichtdoor broekerhaven » 08 Apr 2020, 19:40

Ja... dat is vrij duidelijk.. :lol:
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten