thermostaathuis indenor 40 pk

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor Gruttepier » 07 Apr 2020, 07:17

houtk356 schreef:Hallo kwokko,

ja klopt die rode slangen gaan naar de boiler, maar er zit aan die ene rode slang een afsluiter, dus die zou ik kunnen dichtzetten, ik woon in tilburg.

ja ik wou dat ik een monteurtje in de buurt wist, de thermostaatbocht heb ik vervangen inmiddels, alleen raar dat hier geen thermostaat inzit.

groetjes James


Mocht je nog een thermostaat zoeken, ik heb nog 1 liggen voor een zacht prijsje.
Gruttepier
 

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor Yep » 07 Apr 2020, 09:50

Even off-topic, weet Gruttepier of de haven van Zoutkamp (die voor het dorp) open is voor passanten?
Thanks!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor Gruttepier » 07 Apr 2020, 13:18

Geen flauw idee, kom niet uit Zoutkamp en woon er niet eens in de buurt.
Gruttepier
 

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor Kwokko » 07 Apr 2020, 13:27

Yep schreef:Even off-topic, weet Gruttepier of de haven van Zoutkamp (die voor het dorp) open is voor passanten?
Thanks!

Waaarom dat?
Ik denk dat Gruttepier je dat niet kan vertellen.

Ik heb wel even persoonlijk contact gezocht met de havenmeester van Zoutkamp(zijn vrienden),en deze kon me melden dat de haven gesloten is voor passanten.
De bruggen worden ook niet bediend.
Ook zijn alle horeca gelegenheden in Zoutkamp gesloten.
Je bent dus niet NIET welkom i.v.m. de corona perikelen.
Kwokko
 

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor whalertje40 » 23 Jun 2020, 19:08

jkos schreef:Als de buitenboord afsluiter goed is, moet dat geen enkel probleem zijn om je thermostaat of koeler te vervangen.
Als je de koeler openmaakt zitten er twee rubber O ringen geplaatst, deze is om te voorkomen dat je buitenboordmotoren zich vermengt met je koelvloeistof (of andersom). Als je geluk hebt zijn deze lek en is het slechts een eenvoudige reparatie welke goed zelf te doen is.
Wat betreft het probleem van je koelwater verlies, er komt een keer een moment dat je te laat bent met bijvullen.
Je krijgt dan een warmlopen omdat er geen warmte afgifte naar je koelmedium plaatsvind.
De gevolgen zullen dan waarschijnlijk zijn dat je niet op zoek moet naar een nieuwe koeler maar naar een nieuwe motor.

Ik las dit topic en ik heb toevallig van het weekend mijn bundel uit mijn DTP40 gehaald. Je praat over 2 O-ringen, ik neem aan de je de rubber manchetten (eindkappen) bedoelt. Ik ben geen O-ringen tegen gekomen.
whalertje40
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 01 Sep 2019, 09:49
ligplaats: Oostvoorne
info: Oostvaarder 900 AK

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor Kwokko » 23 Jun 2020, 23:09

whalertje40 schreef:Ik las dit topic en ik heb toevallig van het weekend mijn bundel uit mijn DTP40 gehaald. Je praat over 2 O-ringen, ik neem aan de je de rubber manchetten (eindkappen) bedoelt. Ik ben geen O-ringen tegen gekomen.

Hierbij een uitgewerkte tekening van hoe de warmtewisselaar van een door DTN gemariniseerde Indenor of andere motor eruit ziet.
Het gaat namelijk in principe om de warmtewisselaar, cq heat-exchanger.
Afbeelding
Ik heb deze gemaakt uit een onderdelenlijst die ik heb van een Peugeot_Indenor motor van DTN.
Nr 18 is de pijpenbundel waardoor het opgepompte koelwater gaat,en aan de achterkant weer verlaat.
Nr 20 is de ring,die de pijpenbundel scheidt van het koelgedeelte waar het koelvloeistof van de motor doorheen gaat.
Je opgepompte koelwater dat via je impellerpomp en je wierpot de motor in gaat,gaat door de pijpenbundel.
En of er nu 2 of 1 ring in zit,weet ik niet,want de mijne heb ik (nog) niet open gehad.
Ik ga ervan uit dat er 2 ringen zijn,omdat de pijpenbundel ook aan de achterzijde door de koelvloeistof gedeelte loopt en daarmee vloeistofdicht gescheiden moet zijn.
Hou het dus maar op 2 stuks,want metaal op metaal dicht niet af.
De manchet achterop,zit direct op de pijpenbundel.
Deze tekening van onderdelen geld voor de typen DTN 40 , 50 , 62 en 70.
Die je voordeel hiermee.
Kwokko
 

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor whalertje40 » 24 Jun 2020, 17:10

Kwokko schreef:Hierbij een uitgewerkte tekening van hoe de warmtewisselaar van een door DTN gemariniseerde Indenor of andere motor eruit ziet.
Het gaat namelijk in principe om de warmtewisselaar, cq heat-exchanger.
Afbeelding
Ik heb deze gemaakt uit een onderdelenlijst die ik heb van een Peugeot_Indenor motor van DTN.
Nr 18 is de pijpenbundel waardoor het opgepompte koelwater gaat,en aan de achterkant weer verlaat.
Nr 20 is de ring,die de pijpenbundel scheidt van het koelgedeelte waar het koelvloeistof van de motor doorheen gaat.
Je opgepompte koelwater dat via je impellerpomp en je wierpot de motor in gaat,gaat door de pijpenbundel.
En of er nu 2 of 1 ring in zit,weet ik niet,want de mijne heb ik (nog) niet open gehad.
Ik ga ervan uit dat er 2 ringen zijn,omdat de pijpenbundel ook aan de achterzijde door de koelvloeistof gedeelte loopt en daarmee vloeistofdicht gescheiden moet zijn.
Hou het dus maar op 2 stuks,want metaal op metaal dicht niet af.
De manchet achterop,zit direct op de pijpenbundel.
Deze tekening van onderdelen geld voor de typen DTN 40 , 50 , 62 en 70.
Die je voordeel hiermee.

Bedankt voor de info. Maar we hebben een spraakverwarring denk ik, een O-ring is bij mij een rubberen ring. Jij doelt op de stalen ring (20), bij mij zit er 1 in.

Mag ik vragen of deze tekeningen ergens te downloaden zijn, dit is wel makkelijk om te hebben.
whalertje40
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 01 Sep 2019, 09:49
ligplaats: Oostvoorne
info: Oostvaarder 900 AK

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor Kwokko » 24 Jun 2020, 21:22

whalertje40 schreef:Maar we hebben een spraakverwarring denk ik, een O-ring is bij mij een rubberen ring. Jij doelt op de stalen ring (20), bij mij zit er 1 in.

Ik heb althans geen spraakverwarring.Ik denk dat jij te vluchtig een posting leest,en maar de helft ziet wat een ander schrijft.
Ik schrijf duidelijk namelijk,dat ik aanneem op basis van een aanname,omdat ik de mijne (nog) niet open heb gehad.
Dus fysiek weet ik niet hoe e.e.a. er achter de schermen uit ziet.
Daar zal mijnerzijds iets tussen moeten zitten.
En jij hebt het over een "stalen ring",en daar heb ik het niet over gehad.
Ik heb het over een "ring".
En ik heb ook niet over een O-ring,dat maak jij ervan.
Het kan ook zijn,dat de rubberen eindstukken alles compleet afdichten.
Er wordt in de onderdelenlijst ook maar gesproken over één ring.
Onderdeel nummer was destijds bij DTN ,PartNr: 7902003079

Mag ik vragen of deze tekeningen ergens te downloaden zijn, dit is wel makkelijk om te hebben.

Zou ik niet weten,ik heb hem ook ooit van iemand gehad,en of ik dat zelf heb ingescand? ik weet het niet meer.
Hier is i.i.g. wel veel info: http://www.varen4u.nl/menus/peugeot.php
Kwokko
 

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor houtk356 » 07 Jul 2020, 09:41

Hallo Whalertje,

ik las dat jij ook je buizenbundel ring wilt vervangen, heb jij al zo een ring besteld? want ik zoek me wezeloos en ik kan er geen gevonden krijgen.

mvg James
Gebruikers-avatar
houtk356
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 09:48
ligplaats:
info: Curtevenne 850AK

Re: thermostaathuis indenor 40 pk

Berichtdoor whalertje40 » 26 Jul 2020, 12:10

houtk356 schreef:Hallo Whalertje,

ik las dat jij ook je buizenbundel ring wilt vervangen, heb jij al zo een ring besteld? want ik zoek me wezeloos en ik kan er geen gevonden krijgen.

mvg James


Beste James,

Een beetje laat gelezen, maar ik heb er even een tijdje niks aan gedaan. Nu moet ik helaas wel gaan sleutelen door allerlei lekkage's die opgetreden zijn na een weekje varen, de boot heeft lang stil gelegen voordat wij de boot kochten. De motor doet het gelukkig echt prima, maar ik heb nu lekkage bij de elleboog (thermostaathuis), de pijp tussen het thermostaathuis en het motorblok lekte ook op de aftapplug. Dus ik ga vandaag alle rubbers vervangen van het koelsysteem, ik moet inderdaad ook gaan zoeken naar onderdelen. Ik ga morgen naar Mulder Motoren toe en mocht je nog niet voorzien zijn dan zal ik het voor je vragen. Maar we praten over onderdeelnummer 20?
whalertje40
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 01 Sep 2019, 09:49
ligplaats: Oostvoorne
info: Oostvaarder 900 AK

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten