door reijmerink » 06 Dec 2013, 23:13
Bericht door reijmerink » ma 24 dec 2012, 16:07
In de praktijk zit een pomp boven de uitlaat en de inlaat.Leeglopen van de pomp is dan toch alleen mogenlijk als de "'waterkamertjes"' tussen de pomplamellen lekken..Maar als Topic starter in augustus is het probleem niet defecte impellors,er zijn, naar blijkt,dus vaker klachten, maar hoe beperk je de schade..Ik blijf er bij dat iets van een filter achter de pomp zinvol is. Je zult maar midden op zee een verbrande motor oplopen vanwege een verdwaald stukje impellor.Er zijn legio verhalen over dieseltanks schoonhouden, filtreren, fuel recycling etc. Zorgen dat een klein stukje rubber NIET zijn weg zoek in de motor..is ook van belang.
De ZEN filosofie van(diesel)motor onderhoud (vrij naar r.m.pirsig...zen en de kunst van het motoronderhoud) is slechts schone diesel, lucht,compressie en KOELING.grtn reijmerink