Bericht door eagle » za 24 nov 2012, 15:41
Even heel ruw;
Geschatte waterverplaatsing: ca 7 ton. Per ton nodig: 4 a 5 PK/ton geeft ca 35 PK.
2200 toeren is veel te laag. De DV36 mag 4000 draaien ( 1 hour rating, geeft 38 PK ), 3600 ( continous rating, geeft 36 PK ).
Te lage toeren komt door:
Of: Er wordt teveel gevraagd:
De prop vraagt vanaf 2200 motor-rpm meer Moment dan er beschikbaar is; dus te grote spoed.. Dit is overbelasting; Geeft vaak roet
` en "dood gas'; Het laatste stuk gas doet niets meer.. Vraag: Wat is
het max toerental onbelast? (Als controle op de kabel-afstelling en de Max-RPM afstelling op de inspuitpomp).
Vaak knalt dan ook de keerkoppeling..
Of: Er is te weinig beschikbaar:
1-Brandstoftoevoer belemmerd? Test: Vaar volaan, open de banjobout op de uitgang van het fijnfilter
heel geleidelijk; Bij weinig diesel-aftap (opvangbakje) mag het toerental niet dalen, bij veel uiteindelijk wel (de opvoerpomp-overcapaciteit moet
behoorlijk kunnen kompenseren) (Werk veilig; Pas op draaiend werk, wo dynamo!! ,losse kleding, haren enz..)
2-Inspuitpomp afsteling niet goed; roetpunt, timing.. Niet zelf doen.
3-Een van de cilinders doet niets of te weinig om een of andere reden (later uitzoeken). Test: Volaan varen, dan een verstuiverleiding oplossen; Effekt goed opmerken,
daarna hetzelfde bij de volgende cilinders.. Effekt moet steeds hetzelfde zijn. (Werk veilig; Pas ............)
(ps: Keerkoppeling slipt niet; Anders had je de toeren wel..)
Wordt vervolgd?
Gr Eagle