Vervangen koelvloeistof

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Vervangen koelvloeistof

Berichtdoor Tijmen » 04 Feb 2020, 16:36

Hoi forumleden,

Ik heb afscheid genomen van mijn opduwer.. deze is afgelopen zomer verkocht. Voor het opknappen had ik nog een draadje lopen op het oude watersport forum. Wellicht herkent iemand deze nog?
https://www.youtube.com/watch?v=Irg6IA5nQGA

De hobby heb ik natuurlijk niet vaarwel gezegd. Ik merkte dat ik toe aan iets nieuws was en mijn vriendin vond de oude boot niet zo praktisch. Naja.. praktisch? Oerdegelijke motor, weinig kosten, sterk, stoer en goede vaareigenschappen. :)
Maar wil je wat vrienden meenemen dan wordt het gauw te krap :roll: Nu hebben we samen een andere boot gekocht, namelijk een aluminium sloep van de NL marine uit de 50er jaren.

Deze is uitgerust met een Indenor XDP 4.88 en kielkoeling. En is nu gevuld met standaard blauwe koelvloeistof. Deze wil ik gaan vervangen door long life koelvloeistof omdat de boot nu op de kant staat. Wil best wat meer geld uitgeven voor longlife vloeistof als die langer mee gaat dan de standaard 2 jaar. Maar kan ik na het verwijderen van de oude vloeistof makkelijk overstappen op een andere en kan ik hiervoor het beste de SP14 voor gebruiken?

Afbeelding
Tijmen
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 Feb 2020, 15:59
ligplaats: Utrecht
info:

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten