Houdbaarheid diesel

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor R.C.Grootveld » 08 Dec 2019, 23:22

Basher schreef:De DT versie is met turbo waarschijnlijk.

Klopt, Turbo uitvoering

Basher schreef:En pk's zat voor die 10,50 meter oud ijzer :lol: :lol:

Ho even, nu moet je op je woorden gaan letten ..... :mrgreen:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor Basher » 09 Dec 2019, 01:40

Ha, ha, ik bedoelde m'n eigen blikkie :lol: :lol: :lol:
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor Arthur » 09 Dec 2019, 13:46

bas schreef:Het experiment met de 2 flesjes vind ik weinig wetenschappelijk eerlijk gezegd.
Ik zie 2 transparante flesjes met een klein laagje diesel erin en heel veel lucht erboven, volgens mij juist het recept om condens en beestjes te kweken.

Dat is gewoon een probeerseltje, dit gebeurt ook in een grote tank die maar half vol is en waar de diesel lang niet gebruikt wordt, alleen zie je het dan niet zo duidelijk.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor kajoe » 09 Dec 2019, 16:36

eerlijk gezegd vind ik het wel een hoop gepraat over de houdbaar heit der zijn middeltjes genoeg om dat bio gedeelte in toom te houden ,in de winter maanden heb je zo wie zo weinig groei .ik heb er nog nooit echt op gelet gooi er wat rotzooi bij als ik de bunkers weer eens vol gooi en verder zal het mij een worst wezen ,vroeger al niet en nu ook niet voor het seizoen even de waterzak goed aftappen en de boot even goed laten slingeren nog een keer aftappen en dan kan ie er weer een fikse tijd tegen zelf testen is geen goed idee word op het verkeerde pootje gezet ,je kan ook zaken opvragen bij de olie maatschappijen ,de grote dan de meeste pompen betrekken de olie toch van de grote raffinaderijen ,alhoewel er net als vroeger er tussen kunnen zitten die rotzooi uit vreemde landen mixen .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor Hooveld960 » 09 Dec 2019, 18:20

Amen :D
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor bas » 09 Dec 2019, 19:37

Wat ik het meest bijzondere vind aan dit soort discussies is dat als ik "diesel bacterie" in tik op Google je overspoeld wordt met horrorverhalen of middeltjes/diensten die aangeboden worden door partijen die er linksom of rechtsom een commercieel belang bij hebben welke voor het grootste deel watersport gerelateerd zijn. Zal ongetwijfeld het gevolg zijn van cookies enzo maar waarom wordt er in andere sectoren niet zo'n heisa van gemaakt? Een gedegen onderzoek van een onafhankelijke partij is zoeken naar een speld in een hooiberg lijkt het wel.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor Marie Christina » 09 Dec 2019, 19:40

Andere sectoren verbruiken de diesel wellicht sneller?
Wij neigen nogal lang met een tank te doen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor bas » 09 Dec 2019, 20:09

Ja is dat zo?
Ik weet het niet maar als ik zo om me heen kijk ter vergelijk dat durf ik dat in twijfel te trekken. Op dat slingergebakkie in de avatar houden we tanks apart met zwavelarm, kan er ook rustig jaren inzitten. Thuis heb ik een hobbywaggel, 2 x per jaar tanken, nooit geen gezanik, de buurman heeft een eigen tank voor de trekkers die vol in de zon staat, hoor ik nooit. Het kreng bij scouting, altijd verrot maar heeft nog nooit aan de gasolie gelegen.
Heb zelf meer de indruk dat het voornamelijk psychologische oorlogsvoering is om domme en onwetende watersporters bang te maken en lulkoek aan te smeren. En de mythe wordt gevoed door beroerd aangelegde installaties en achterstallig onderhoud van tanks.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor henkvd » 09 Dec 2019, 21:14

viewtopic.php?f=4&t=4178&start=30

Nu heb ik zelf ook wel ooit de ellende ondervonden, ooit in het verleden als machinist gevaren op een kotter, komt de ouwe naar beneden de motor toeren zakken in, ren dus naar beneden en gooi de filterkranen om , toeren lopen weer op naar normaal.
Filter vervangen, zo , die is smerig, ziet er niet uit allemaal zwarte shit en lood zwaar filter, dat is niet goed.
Dagtank eens bekijken, fles er onder en aftappen maar, wat water en zwarte shit.
Oke, grof filter maar eens bekijken, zelfde verhaal.


Afijn, 6 weken lopen kloten, continue filters vervangen er kwam geen einde aan, kappen met die handel, voor de kant, tanken een voor een over pompen naar een lege tank en de boel schoonmaken, heerlijk klusje, not
Alle tanken schoon, alles via grof filter terug gepompt, filters vernieuwen en weer tanks volgooien

Maar dat loste niets op

4 weken later, zelfde ritueel, maar als enige verandering de bunkerboer er uit geflikkerd en de problemen waren over.

Waren we de enige, nee natuurlijk niet, zelfde bunkerboer, veel problemen, behalve bij schepen met seperators, die wel erg vaak moesten "schieten"

Je moet dus geluk hebben wat je in de tank krijgt, denk dat daar de grootste boosdoener zit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Houdbaarheid diesel

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Dec 2019, 21:39

henkvd schreef:Je moet dus geluk hebben wat je in de tank krijgt, denk dat daar de grootste boosdoener zit.

Ik denk dat daar inderdaad de belangrijkste oorzaak van het verhaal zit....
Daarom tank ik ook bij voorkeur bij de grotere tankstations, bij welke ik er redelijkerwijs van uit kan gaan die die een flinke flow hebben.
Maar ook dat is geen 100% garantie ....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten