Welke type Daf motor wel/niet

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Welke type Daf motor wel/niet

Berichtdoor bas » 24 Sep 2019, 18:19

Ik zie het wel vaker maar wat is er "fool proof" aan een motor van +/- 2000 t.o.v. een wat ouder exemplaar? Even los van de beschikbaarheid van onderdelen, maar dit zijn motoren van bijna 20 jaar oud. Dan is de grens van enige meerwaarde toch al lang verstreken?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Welke type Daf motor wel/niet

Berichtdoor Amersfow » 24 Sep 2019, 21:22

Gevoelsmatig. Heb een Mits S4S uit 2003, Vetus 11pk uit 2006,Sole mini 55 uit 2014 en Tohatsu uit 2016, voor mij veel meer waarde dan zo'n rood apparaat dat al met 2e of 3e leven bezig is. (Hoewel doorgeroeste injectiebocht wel een schok was en eerste dingetje met de S4S).
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Welke type Daf motor wel/niet

Berichtdoor bas » 24 Sep 2019, 22:02

Gevoelsmatig idd. Maar wees realistisch, is een doorgeroeste injectiebocht zo bijzonder na 19 jaar?

Het is volgens mij meer psychologisch dat iets van na de millenniumwisseling als " nieuw" wordt beschouwd. M.i. bied een motor van +/- 2000 net zoveel zekerheid ( of onzekerheid) als 1 uit 1960
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Welke type Daf motor wel/niet

Berichtdoor elrenegado » 25 Sep 2019, 07:28

een recentere motor is natuurlijk wel fijn.
maar ik heb met mn oude mb om635, en om615 eigenlijk ook nooit echt problemen gehad.

ben overigens gisteren wezen kijken bij een valkkruiser sport 1050 AK OK... net een Mitsubishi 63pk uit 2008.
ook wel een hele leuke boot, mede door de ruime cabrio kap erop
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Welke type Daf motor wel/niet

Berichtdoor Amersfow » 25 Sep 2019, 12:56

Als je een GSAK gewend bent zou ik niet naar een OK gaan. Lijkt me zo niets om binnen of vanuit de kuip te sturen.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Welke type Daf motor wel/niet

Berichtdoor elrenegado » 28 Sep 2019, 17:58

Dat is natuurlijk een persoonlijk ding.
Buiten sturen is leuk, maar ik zit het liefste in de schaduw, dus altijd onder de bimini.

overigens is ons oog gevallen op een valk sport, en dan in de cabrio uitvoering.... dus 3 mogelijkheden in 1.... helemaal dicht, half open en dan zit ik nog net onder de tent, of helemaal open.

ben er nu 2x geweest.
prijs afspraak e.d. gemaakt ,morgen nogmaals heen en dan rond maken.
hii stond nog nergens online, was puur toeval.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten