Peugeot Indenor DTP50 met Hurth keerkoppeling

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Peugeot Indenor DTP50 met Hurth keerkoppeling

Berichtdoor Blacktoppie » 03 Sep 2019, 22:39

Had bij mijn indenor dtp40 met hurth ook last van hard inklappen van de keerkoppeling. Ook langzaam vooruit rammelen.. na vervangen van de demperplaat was het rammelen weg en het inklappen aanzienlijk minder.

Volgas ong 2950rpm heb ik na ongeveer 15 a 20 min ook een temperatuur alarm, gas terug na ongeveer 2000 rpm en de temp daalt snel. Toen ik de boot 6 jaar terug kocht duurde dit langer. As winter wil ik de warmte wisselaar intern reinigen wellicht scheelt het.

Hoeveel uur staat er op de motor, bij mij nu 2700+ en heb de boot 6 jaar terug gekocht met 1700+ dus ongeveer 1000 uur gevaren en los van 1 x water op de cilinders(hevelen, was er snel bij) op de slijtage delen na nooit geen problemen gehad.

In mijn ogen hangt ea ook af hoe handig je zelf bent, met een oude motor kan het voorkomen dat je soms moet sleutelen, gebeurt hier ook maar heb het volste vertrouwen in de motor.

Zie je het niet zitten dan is het wellicht handig om verder te zoeken er is zoo veel te koop, ook met nieuwere motor.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Peugeot Indenor DTP50 met Hurth keerkoppeling

Berichtdoor whalertje40 » 05 Sep 2019, 11:52

Blacktoppie schreef:Had bij mijn indenor dtp40 met hurth ook last van hard inklappen van de keerkoppeling. Ook langzaam vooruit rammelen.. na vervangen van de demperplaat was het rammelen weg en het inklappen aanzienlijk minder.

Volgas ong 2950rpm heb ik na ongeveer 15 a 20 min ook een temperatuur alarm, gas terug na ongeveer 2000 rpm en de temp daalt snel. Toen ik de boot 6 jaar terug kocht duurde dit langer. As winter wil ik de warmte wisselaar intern reinigen wellicht scheelt het.

Hoeveel uur staat er op de motor, bij mij nu 2700+ en heb de boot 6 jaar terug gekocht met 1700+ dus ongeveer 1000 uur gevaren en los van 1 x water op de cilinders(hevelen, was er snel bij) op de slijtage delen na nooit geen problemen gehad.

In mijn ogen hangt ea ook af hoe handig je zelf bent, met een oude motor kan het voorkomen dat je soms moet sleutelen, gebeurt hier ook maar heb het volste vertrouwen in de motor.

Zie je het niet zitten dan is het wellicht handig om verder te zoeken er is zoo veel te koop, ook met nieuwere motor.

Maar idd hangt het er om hoe handig jezelf bent en je moet bij aankoop zolang de prijs in goed is ook ergens door heen kunnen kijken.
De motor heeft 1200 draaiuren na de revisie bij Bols en Kooiman.
Laatst gewijzigd door whalertje40 op 05 Sep 2019, 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
whalertje40
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 Sep 2019, 09:49
ligplaats: Oostvoorne
info: Oostvaarder 900 AK

Re: Peugeot Indenor DTP50 met Hurth keerkoppeling

Berichtdoor whalertje40 » 05 Sep 2019, 12:22

We hebben uiteindelijk toch kunnen onderhandelen en we hebben de boot gekocht.

Gisteren hebben we nog verder gekeken en geconcludeerd dat de koppeling / gas afgesteld moet worden, dus dat gaat wel lukken.
Betreffende het hoge temperatuur alarm zijn we nog niet verder gekomen, maar ik denk als we de motor een goede beurt hebben gegeven en het onderwaterschip weer glad is dat we het dan onder controle gaan krijgen.
Tevens vervangen we de motorsteunen.
whalertje40
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 Sep 2019, 09:49
ligplaats: Oostvoorne
info: Oostvaarder 900 AK

Re: Peugeot Indenor DTP50 met Hurth keerkoppeling

Berichtdoor whalertje40 » 30 Sep 2019, 12:54

Ik heb nog een vraag over de motor, ik hoop dat iemand mij verder kunt helpen.

Wij hebben de motor gekocht als een DTP50, dus in de basis dan een XDP90.
Bij een jachthaven staat een complete Indenor, deze kon ik gratis overnemen voor reserve-onderdelen.
Omdat in eerste instantie niet duidelijk was wat voor type de motor was heb ik op de cilinderkop het type "AS10GU" gevonden.
Dat nummer heb ik ook op mijn eigen motor gevonden, echter staat er op internet dat deze cilinderkop bij een XDP88 hoort, klopt dat?

De reservemotor bleek een XDP85 te zijn met de cilinderkop van een XDP88.
whalertje40
 
Berichten: 90
Geregistreerd: 01 Sep 2019, 09:49
ligplaats: Oostvoorne
info: Oostvaarder 900 AK

Re: Peugeot Indenor DTP50 met Hurth keerkoppeling

Berichtdoor houtk356 » 31 Mrt 2020, 13:30

Hoe tap je de olie van een huth hbw 20 af? mag dat net als de gewone olie eruit gezogen worden?

groetjes James
Gebruikers-avatar
houtk356
 
Berichten: 98
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 09:48
ligplaats:
info: Curtevenne 850AK

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten