brandstofvacuummeter

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor R.C.Grootveld » 27 Aug 2019, 12:18

Schijnbaar is alles nog schoon, ik zou wel alert blijven en voorzorgsmaatregelen treffen .

Doe ik: 1x monster en op basis van het laatste monster, kun je 'schijnbaar' weglaten.
Verder altijd reserve filters bij me en tank ik alleen bij stations met grote 'flow'.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor smeukel » 27 Aug 2019, 15:00

Mooiste is een vacuummeter met een instelbaar contact, een zoemer o.i.d. ,af laten gaan op bijvb -0,3 bar. In China zie ik ze te koop, maar of dit bruikbaar is ? Liever een betrouwbare leverancier, iemand een tip ?
smeukel
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 04 Mrt 2015, 19:15
ligplaats:
info:

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor Arthur » 27 Aug 2019, 16:38

Wat een flauwekul, nog een metertje erbij, en meer kans op storing, als je zorgt dat je een schone tank hebt, en je niet vaak je diesel vernieuwd wat toevoegen, bijv. Bardahl BDC, 100ml op 100 liter diesel
Als je dit een keer dit hebt gehad kijk je wel uit, op het flesje ernaast zie je hoe de diesel eruit ziet, het ergste is dat het niet alleen in je filter zit maar in alle leidingen tot de verstuivers toe, ook in de pomp, om die schoon te krijgen moet hij vaak uit elkaar.
Afbeelding
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor smeukel » 28 Aug 2019, 15:16

Even terug naar het begin :
Graag advies :
Dit voorjaar tank schoongemaakt , diesel met acticide behandeld en geflilterd ( 30 micron). Tevens alle brandstoffilters vernieuwd.
Dit voorjaar een separ swk 2000/5 met 30 micron filter geplaatst, direkt na de tank. Hierna volgt een omschakelbaar filter ( fleetguard ff 5135, 16 micron) en als laatste een fijnfilter op de motor. Na redelijk ruig weer op de randmeren filters verstopt ! Alle filters vernieuwd en na een paar uur schommelen weer verstopt. Bij het leeggieten van de filters geen vuil te zien. Naar huis gevaren( 20 uur) zonder geschommel en geen filterelement in de separ, zonder problemen.
Vragen :
Is 3 x filteren overkill, trekt de opvoerpomp (Mercedes om605) dit niet ?
Is het filteroppervlak van het separfilter niet erg klein, snel dicht ?
smeukel
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 04 Mrt 2015, 19:15
ligplaats:
info:

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor bas » 28 Aug 2019, 17:09

Is 3 x filteren overkill, trekt de opvoerpomp (Mercedes om605) dit niet ?

Dat vraag ik mij dus af , zou zo maar eens de oorzaak kunnen zijn aangezien hij zonder filterelement wel blijft draaien.
Waaruit heb je geconcludeerd dat de filters verstopt zaten? Er kwam immers schone olie uit bij het wisselen zei je en je tank is ook gereinigd dit voorjaar.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor broekie » 28 Aug 2019, 17:16

Zoals Grootveld al aangaf, filters vuil is vuil in de diesel.
Had je problemen met de bacterie? Was de diesel vuil?

Zelf geen probleem en geen vuil of water wat ik controleer via een zakstuk. Onderin zit een kraan waar ik kan aftappen.
Tank regelmatig in Bruinisse, vluchthaven Zijpe.
Deze verkoopt B01 diesel zonder de verplichte bio toevoeging. Gisteren vol gegooid voor€1.30 per liter.
Voeg professionele biocide toe, 50 ml per 1000 liter omdat Ik soms toch ook bio houdende diesel tank.

Hou het op een simpele Delphi voorfilter en fijn filter op de motor. Vervang elke 200 uur.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2550
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor smeukel » 28 Aug 2019, 17:55

4 jaar geleden poblemen gehad met dieselbacterie ( oorzaak lekkende tankdop), tank schoongemaakt en acticide cmg toegevoegd. Dit voorjaar uit voorzorg tank weer schoongemaakt ( beetje vuil , geen slijm) en de diesel door het separ filter ( 30 micron) gepomt. Ik tank sinds 4 jaar uitsluitend bij " auto" tankstations en voeg altijd acticide toe. Tevens dit voorjaar het Separfilter ( SWK 2000/5) gemonteerd. Na montage van dit filter 40 uur gevaren zonder problemen, na een aantal uren schommelen op de randmeren begon de motor de volgende ochtend na het starten in toeren te schommelen en sloeg af. Uit voorzorg alle filters vervangen en de reis voortgezet. Dit hele verhaal 2 dagen later weer moeten herhalen. Daarna probleemloos ( zonder Separ filter) in rustig water naar huis ( 20 uur) gevaren.
De brandstof zit er schoon uit, en geen vuil of water in de tank ( tank met waterzak en aftapkraan op het diepste punt). Misschien restanten dieselbacterie opgelost in de diesel ?
smeukel
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 04 Mrt 2015, 19:15
ligplaats:
info:

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor bas » 28 Aug 2019, 18:33

Misschien restanten dieselbacterie opgelost in de diesel ?

Lijkt me stug eerlijk gezegd. Bacterie is 4 jaar geleden, tussentijds 2x tank schoongemaakt, regelmatig getankt ondertussen (?), niks uit de waterzak en filters zagen er schoon uit bij de wissel.
Denk dat je het moet zoeken in je overdruk, eventueel een extra opvoerpompje ertussen.
Als je 30 micron filter vol slaat door vuil en je laat het weg Dan zou je 16 micron filter helemaal snel vol moeten zitten en dat gebeurt juist niet.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor smeukel » 28 Aug 2019, 18:55

Lijkt me stug eerlijk gezegd. Bacterie is 4 jaar geleden, tussentijds 2x tank schoongemaakt, regelmatig getankt ondertussen (?), niks uit de waterzak en filters zagen er schoon uit bij de wissel.
Denk dat je het moet zoeken in je overdruk, eventueel een extra opvoerpompje ertussen.
Als je 30 micron filter vol slaat door vuil en je laat het weg Dan zou je 16 micron filter helemaal snel vol moeten zitten en dat gebeurt juist niet.[/quote]

Goed argument Bas !
Tankniveau kan ook van invloed zijn geweest , filters zitten onder het halfvol niveau. Na de 2de storing de tank weer vol getankt, en voor de eerste storing was de tank 3/4 vol.
Ik ga net voor het fijnfilter ( op de motor) een vacuummeter plaatsen en kijken wat deze doet met en zonder Separfilter.
smeukel
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 04 Mrt 2015, 19:15
ligplaats:
info:

Re: brandstofvacuummeter

Berichtdoor bas » 28 Aug 2019, 19:28

Zie trouwens een spelfout in mijn vorige bericht. Overdruk had voordruk moeten zijn. Lang leve de telefoon die alles beter denkt te weten :lol:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten