Graag advies :
Dit voorjaar tank schoongemaakt , diesel met acticide behandeld en geflilterd ( 30 micron). Tevens alle brandstoffilters vernieuwd.
Dit voorjaar een separ swk 2000/5 met 30 micron filter geplaatst, direkt na de tank. Hierna volgt een omschakelbaar filter ( fleetguard ff 5135, 16 micron) en als laatste een fijnfilter op de motor. Na redelijk ruig weer op de randmeren filters verstopt ! Alle filters vernieuwd en na een paar uur schommelen weer verstopt. Bij het leeggieten van de filters geen vuil te zien. Naar huis gevaren( 20 uur) zonder geschommel en geen filterelement in de separ, zonder problemen.
Vragen :
Is 3 x filteren overkill, trekt de opvoerpomp (Mercedes om605) dit niet ?
Is het filteroppervlak van het separfilter niet erg klein, snel dicht ?
Plan is om een vacuummeter te plaatsen net na het omschakelbaar filter, voor het fijnfilter op de motor. Liefst 1 die op het dashboard is af te lezen, iemand tips ?