Bericht door vuuren1 » do 19 jul 2012, 20:13
stentor950 schreef:Hans, hij rookt niet.
Afgelopen weekeinde een startprobleempje gehad. Maandag naar laten kijken. Monteur vond de opbrengst van een verstuiver aan de magere kant. Gaf advies om deze (alle vier) lle te laten reinigen, testen en zonodig ondelen te laten vervangen.
Eén verstuiver verandert erg weinig aan een startprobleem en een verstuiver heeft geen -opbrengst- het is immers geen pomp..
Hoe heeft deze monteur bedacht hoe hij er toe is gekomen om het over -opbrengst- van een verstuiver te hebben??
Een dergelijke uitspraak berust op optimale onzin.
Een hoge druk brandstofpomp heeft een bepaalde opbrengst (debiet) en die opbrengst zal hij echt compleet kwijt moeten via een verstuiver.
Als dat niet zou lukken gaat de pomp stuk!
Het kan wel dat een verstuiver een minder goed inspuitpatroon gaat geven door vervuiling en slijtage maar dan zal de motor zichtbaar roken en/of niet lekker (onbelast) draaien.
In dat geval is demontage van de verstuivers te adviseren en dan is reinigen geen optie maar wordt het vervangen van de nozzles.
Als de motor strak loopt en niet rookt zijn de verstuivers goed, het startprobleem heeft vast een heel andere oorzaak.
(vraag de monteur eens naar zijn CV, er bestaan helaas te veel knoeiers die beweren expert te zijn)