Verstuivers laten reinigen/testen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor stentor950 » 05 Dec 2013, 12:27

Bericht door stentor950 » do 19 jul 2012, 11:20

Ik wil de verstuivers van mijn BMC 2.2 laten reinigen en testen. De boot ligt in Aalsmeer. Wie weet een goed adres hier in de buurt?
Wat zijn hiervan de kosten?
PS. Zijn er nog zaken waar ik bij demontage en montage rekening mee moet houden cq dan beter direct kan vervangen? Laat het dan even weten.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor Bejakruiser » 05 Dec 2013, 12:28

Bericht door Bejakruiser » do 19 jul 2012, 14:53

Diesel Buchli, maar ik weet nu al wat ze je gaan zeggen.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor stentor950 » 05 Dec 2013, 12:29

Bericht door stentor950 » do 19 jul 2012, 18:23

Ben nu al benieuwd wat ze gaan zeggen. En.....ben jij waarzegger : -W

Even googlegelen leverde op dat dit in Harderwijk is, niet erg in de buurt van Aaalsmeer lijkt mij.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor Wim Niessen » 05 Dec 2013, 12:30

Bericht door Wim Niessen » do 19 jul 2012, 19:28

Een mooie gelegenheid om te gaan genieten van dat van oorsprong mooije vissersplaatsje met zijn vispoort, vismarkt, schilderachtige en ook stratige huizen en huisjes. Linnaeus ging je voor (1735) en ook Herman Boerhaave (1693).
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor Wim Niessen » 05 Dec 2013, 12:34

Bericht door stentor950 » do 19 jul 2012, 19:40

Ja....het is alweer een tijd geleden dat de universiteit van Harderwijk zijn poorten sloot.

En, mijn oudste zoon zag daar het levenslicht :smt041
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor vuuren1 » 05 Dec 2013, 12:35

Bericht door vuuren1 » do 19 jul 2012, 19:41

Dit bedrijf zegt brandstofpompen te reviseren, dan is een setje verstuivers een simpel klusje.
http://motorrevisie-hwdeboer.nl/

Rookt de BMC onregelmatig of loopt hij niet netjes? Anders is deze actie niet echt zinnig.
(reinigen kan overigens niet en als ze er uit zijn is het raadzaam om 4 nieuwe inspuitstukken te laten monteren)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor stentor950 » 05 Dec 2013, 12:36

Bericht door stentor950 » do 19 jul 2012, 19:46

Hans, hij rookt niet.
Afgelopen weekeinde een startprobleempje gehad. Maandag naar laten kijken. Monteur vond de opbrengst van een verstuiver aan de magere kant. Gaf advies om deze (alle vier) lle te laten reinigen, testen en zonodig ondelen te laten vervangen
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor vuuren1 » 05 Dec 2013, 12:37

Bericht door vuuren1 » do 19 jul 2012, 20:13

stentor950 schreef:Hans, hij rookt niet.
Afgelopen weekeinde een startprobleempje gehad. Maandag naar laten kijken. Monteur vond de opbrengst van een verstuiver aan de magere kant. Gaf advies om deze (alle vier) lle te laten reinigen, testen en zonodig ondelen te laten vervangen.


Eén verstuiver verandert erg weinig aan een startprobleem en een verstuiver heeft geen -opbrengst- het is immers geen pomp..
Hoe heeft deze monteur bedacht hoe hij er toe is gekomen om het over -opbrengst- van een verstuiver te hebben??
Een dergelijke uitspraak berust op optimale onzin.

Een hoge druk brandstofpomp heeft een bepaalde opbrengst (debiet) en die opbrengst zal hij echt compleet kwijt moeten via een verstuiver.
Als dat niet zou lukken gaat de pomp stuk!
Het kan wel dat een verstuiver een minder goed inspuitpatroon gaat geven door vervuiling en slijtage maar dan zal de motor zichtbaar roken en/of niet lekker (onbelast) draaien.
In dat geval is demontage van de verstuivers te adviseren en dan is reinigen geen optie maar wordt het vervangen van de nozzles.

Als de motor strak loopt en niet rookt zijn de verstuivers goed, het startprobleem heeft vast een heel andere oorzaak.

(vraag de monteur eens naar zijn CV, er bestaan helaas te veel knoeiers die beweren expert te zijn)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor reijmerink » 05 Dec 2013, 12:38

Bericht door reijmerink » do 19 jul 2012, 20:39

ik ben het met hans eens, maar voeg er nog iets aan toe..fundamenteel gelazer met een motor hoort thuis bij de vaderlijke zorg daarvoor..dealer inspectie, kleppen stellen, nozzels checken, hd druk afstellen en wat er meer fout is bij inspectie......persoonlijk vind ik dat dit forum iets is van help...ik snap het ff niet..maar niet , in de vakantie, iets van fundamenteel achterstallig onderhoud roepen.(kan zijn dat ik fout zit, maar nozzels adjusten hoort niet bij vakantie perikelen.).!!!, grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Verstuivers laten reinigen/testen

Berichtdoor vuuren1 » 05 Dec 2013, 12:39

Bericht door vuuren1 » do 19 jul 2012, 22:12

Frits,

BMC dealers bestaan al decennia niet meer en nozzles checken is niet nodig zolang de motor keurig loopt.
(ik heb het over watersporttoepassingen, in de beroepsvaart met 24/7 vol vermogen is het iets anders)

Een keer slecht starten kan iedereen met een oude motor overkomen (overigens ook met een nieuwere motor).
En de -monteurs- van tegenwoordig die beweren er verstand van te hebben en het ook echt hebben zijn schaars aan het worden.
Zie de dwaze opmerkingen die een zgn. monteur durft te maken, en vraag bv. Wim Niessen eens naar zijn ervaringen met een -zeer gerenomeerd- bedrijf...

Het echt kunnen analyseren van storingen lijkt wel heel moeilijk te worden omdat er geen kennis van enig niveau meer is.

Onlangs werd ik uitgenodigd om ergens in Noord Holland langs te komen om een wazig en zeer merkwaardig probleem op te lossen.
Alleen de reiskosten zouden dan al fors zijn (rijden via Amsterdam...) dus maar voorgesteld om het eerst via email met wat uitleg en plaatjes te bekijken.
Probleem opgelost zonder langs te gaan (op lokatie kwamen ze er helemaal nooit uit..).
Die manier passen we inmiddels steeds vaker toe en het werkt in vele gevallen ook nog (mits de vraagsteller wel iets van techniek weet of iemand in de buurt heeft die er iets van snapt).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten