Bericht door vuuren1 » di 24 jul 2012, 18:03
Wim,
Graag gedaan.
De keerkoppeling en het olieniveau voorlopig goed in de gaten houden is wel belangrijk.
Hurth bestaat niet meer en heet nu ZF.
Maar dat wil niet zeggen dat het hopeloos is met de oudere types keerkoppelingen, voorlopig kan ADS Van Stigt in Gorinchem ze waarschijnlijk nog gewoon reviseren:
http://www.vanstigt.com/pages/service.htmlEen passende vervanger voor de HBW 15 kunnen we zo nieuw leveren.
Dan kan de motor op dezelfde fundatie blijven staan omdat de -trap- tussen de 2 assen gelijk is.
De aansluiting op het vliegwielhuis is ook identiek.
Het enige verschil is de bouwlengte, die is 13 mm korter, de schroefas is dan ietsje te kort (die kan mogelijk nog iets opschuiven?).
(ik denk dat de ingaande asvertanding identiek is maar die gegevens heb ik even niet voorhanden)
Een standaard revisie van een oude Hurth is soms duurder dan een hele nieuwe keerkoppeling, zeker als je een nieuwe in de winterperiode koopt (dan lopen er altijd acties van de importeur).
Onderdelen voor de Indenor diesel en de dingen er omheen worden ook steeds duurder omdat het een oude motor is.
Hoe is de onderhoudstoestand van de motor?
Op welke trillingdempers staat de motor?
Indenor kent diverse ouderdomskwalen die aandacht vereisen om de levensduur nog wat te verlengen.