En ik heb gehoord dat het vrijwel niet te doen is om nog aan onderdelen te komen hiervoor , mocht er onverhoopt wat stuk gaan.
De vraag is dus of het dan wel verstandig is om dit te kopen.
Heb niet specifiek ervaring met dit merk maar het is inderdaad wel een gedateerd blok. Voor regulier onderhoud als filters, v-snaren, en dat soort zaken nog geen probleem. Bij echte malleur wordt dit wel een dingetje ja, als het er dan al is dan is het vaak ook gelijk voor de hoofdprijs.
Tweede vraag is dat het een droge uitlaat betreft, en dit is niet gangbaar schijnbaar.
Dat valt wel mee, hoewel een nat systeem vaker wordt toegepast in jachten. Ik ken het ook alleen uit de watersportwereld, de rest van de scheepvaart heeft gewoon droge uitlaten.
Beide hebben voors en tegens. Persoonlijk prefereer ik een droog systeem boven een nat systeem. Geen extra pompje, geen extra huiddoorvoer, kan in principe niet kapot vriezen, je kan geen vuil van buiten aanzuigen, je kan ook in de winter makkelijk op pad zonder alles weer winterklaar te moeten maken na afloop. Nadeel is meer warmte door de droge uitlaat. Ander veel gehoord nadeel is dat een droog systeem meer herrie zou maken maar dat is m.i. onzin, dan zit er geen goede demper tussen ( waar je dan wel plek voor moet hebben, das een ander nadeel)
Dus tja...als het bootje helemaal aan jullie wensen voldoet zou ik het daar niet op laten hangen. In het achterhoofd houdend dat er wel een ander motortje aan zit te komen. Bijkomend voordeel van een droge uitlaat is in dit geval een lagere aanschafprijs van een motor.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.