BMC motor of niet ?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor Hent3 » 04 Aug 2019, 21:35

Hmm mn eerste jaar met deze boot en BMC blok, loopt als een zonnetje, als je rekening wilt gaan houden met wat voor blok hij je aankoop is uitgerust (in de prijsklasse waar je zoekt) valt er wel heel veel af. En ja er kan wat kapot lopen maar dat kan aan ieder blok, gebruik hem normaal geef hem op tijd zijn nieuwe olie fiters etc dan durf ik je te zeggen dat je ook een beetje geluk moet hebben. Ik heb ook een droge uitlaat en vind het geweldig, woon aan het randmeer dus geen last van de waterplanten etc. dus ik vind het een voordeel zelfs.
Hent3
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 Aug 2019, 21:14
ligplaats: Spakenburg
info: Ariadne 9.50 ak ok

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor bas » 04 Aug 2019, 22:12

En liefst wel in een straal van pm 50 tot hooguit 80 km rond Nijmegen.
Friesland e.o. vinden we zeker nu als beginnend schippers toch wel te ver.


Nijmegen ligt aan de Waal, als je daar durft te varen dan lukken die slootjes in Friesland ook wel :lol: :lol: :lol:

Maar zonder gekheid, laat je zoekgebied niet daardoor beperken. Voor wat je zoekt is een vrachtwagen een goed alternatief om het eventueel naar Nijmegen te krijgen. En als je alle kosten van zelf varen zoals brandstof, liggeld, etc bij elkaar op telt scheelt het wss nog niet eens heel veel in kosten t.o.v. zelf varen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor Davidos » 04 Aug 2019, 23:17

Ik heb wel eens een kraan en transport voor nieuwe drijvende steigers geregeld, en die kosten vielen enorm mee! (1 dikke kraan en 2 diepladers, voor een halve dag). Dus dat vervoer over de weg kon inderdaad nog wel eens meevallen, goed idee zeg!
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor bas » 04 Aug 2019, 23:55

Vroegah....heeeeeeeeeeeel lang geleden had ik samen met een maatje bijverdienste door voor iemand bootjes voor de handel van heinde en verre weg te halen. Mooie avonturen en met een broodtrommel in de rugzak voeren we door heel Nederland om voor 2 knaak bounty bootjes af te leveren.
Totdat het een keer niet mogelijk was omdat er een bootje in een afgedamde plas lag en het per vrachtwagen moest. Toen is er bij iemand een lampje gaan branden en waren wij onze bijverdienste kwijt :lol: :lol:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor henrykb » 05 Aug 2019, 02:43

super.. in ieder geval een heel stuk wijzer geworden.
En nee, helaas ben ik geen handige harry, zeker niet met motoren.
Maar wel de durf om een klusje aan te pakken, en met behulp van google voor wat tips en tricks kom ik wel een heel eind.
En dan ook over google gesproken; het eerdergenoemde schip was een Marcol.
Ik dacht aan een typfout, en zal wel Marco moeten zijn, maar nee.. echt met een L erachter.
En daar heeft zelfs google nog nooit van gehoord.
Maar met alles hierboven beschreven, kan ik me wel wat beter orienteren door al het aanbod.
Oh, we wonen overigens in Grave, en geen haar op mijn hoofd denkt erover de waal op te gaan.
Het is de Maas, Kraaijenbergse plassen.. daar willen we hem gebruiken.
Maar wellicht toch een tip om evt verder weg te kopen, en het toch over de weg te laten vervoeren.
Ook wat naar gegoogeld, en inderdaad zijn de kosten niet idioot hoog daarvan.
henrykb
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 Aug 2019, 17:00
ligplaats:
info:

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor henrykb » 05 Aug 2019, 10:28

stentor950 schreef:Even m.b.t. Vetus. Vetus maakt zelf geen motoren, maar mariniseert allerlei merken/types. Dat doen ze overigens heel goed. Bij een Vetus moet je dus altijd vragen waar het basisblok vandaan komt.


Even dan een vetus vraagje en dan icm met andere motors.
Zie bv een vetus op basis van een peugeot motor. Is dat dan goed of slecht ( c.q. minder goed ) ?
henrykb
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 Aug 2019, 17:00
ligplaats:
info:

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor Popeye » 05 Aug 2019, 13:34

bas schreef:Buiten dat is bijvoorbeeld een Vetus van 10 jaar oud geen garantie dat het ook een nog een goede motor is dus staar je er ook niet op blind.

Nu word ik toch een beetje bang. Zo'n soort opmerking lees ik nu al voor de tweede keer van jouw over Vetus motoren!

Mijn 2 cilinder Vetusje staat inmiddels voor het 13e jaar onder de kuip zijn werk te doen. Draaiuren ruim boven de 4000. (Maar misschien is dat zelfs wel een voordeel!) Monteur bij dealer werd helemaal lyrisch toen hij dat hoorde! Gebruikt geen drup olie. Koelvloeistof bijvullen nooit nodig. Net als ik, rookt hij ook niet, maar toch moet ik me langzamerhand zorgen maken?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor Amersfow » 05 Aug 2019, 13:57

De Vetus versie van Peugeot is net zo slecht als de Indenors, ik laat dat allemaal links liggen. Alleen Japans spul voor mij.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor bas » 05 Aug 2019, 15:21

Nee hoor helemaal niet. Ik heb ook niks tegen vetus ofzo, denk dat ik in het onderbewuste die had aangehaald omdat het toch de grootste en bekendste speler op de markt is. Schrap Vetus maar door en plak daar een merk naar keuze in.

Wat ik bedoelde is dat leeftijd weinig zeggend is. Een motor van 10 jaar oud mag dan redelijk jong lijken in een advertentie, het zegt verder weinig over de kwaliteit van het ding, die kunnen net zo goed of slecht zijn als een oudje. Dan mogen onderdelen makkelijker te verkrijgen maar dat kan de insteek ook niet zijn lijkt me.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: BMC motor of niet ?

Berichtdoor Blacktoppie » 05 Aug 2019, 16:13

Amersfow schreef:De Vetus versie van Peugeot is net zo slecht als de Indenors, ik laat dat allemaal links liggen. Alleen Japans spul voor mij.


Hier totaal geen problemen met de indenor. Op de onderhouds/slijtage dingen na. In 6 jaar bijna 1000 uur gevaren en teller staat nu op zo'n 2650 uur ofzo.

En als je kijkt hoeveel bootjes er mee rond varen zal het ook allemaal wel los lopen. De meeste zijn idd al 40+ jaar oud. Maar dat geld ook voor de mercedesse, bmc's, ed.. elke dag lief knuffelen doet een hoop.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1176
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten